• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-02 20:52
Heeft iemand een alternatief voor Google keep of colornote ?
Ik gebruik dat nu als boodschappenlijstje, waarbij al je een item uitvinkt, het uit je aktieve lijstje verdwijnt, en je het achteraf als je het terug nodig hebt, kan aanvinken, en het terug in het boodschappenlijstje terechtkomt.

Ik heb in de play store al een paar boodschappenlijstje apps gezien, maar die waren ook van VS makelij.
Graag wat tips voor een handig gratis boodschappenlijkstje app.
Bereikbaarheid vanop de laptop is niet strikt noodzakelijk, maar zou wel handig zijn.

Ik wou dit eerst in het topic alternatieven voor Amerikaanse produkten posten, maar daar staat dat je voor specifieke vragen een eigen topic moet openen, van daar dat het hier terecht komt, omdat het hier toch over shopping gaat.

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:46
https://www.reddit.com/r/..._google_keep_alternative/ is de eerste hit die ik krijg. Heb je die al geprobeerd?

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb lang geleden een tijdje Listonic gebruikt, net even opgezocht en blijkt in Polen gemaakt te zijn door 3 vrienden :P

Vond het destijds wel prima werken en heb eigenlijk geen idee waarom ik er mee gestopt ben :+
Tegenwoordig kopieer ik het boodschappenlijstje wat mijn vrouw via WA naar me stuurt in de iPhone ingebakken Notities app, waar ik er weer een vink mogelijkheid aan hang.

Join het GoT Pulse-Team!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42
Ik gebruik zelf met de vrouw Bring!

Dit komt volgens mij uit Zürich.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:35
Ik gebruik zelf OurGroceries, maar weet niet in welk land deze is gevestigd.

Edit: volgens ChatGPT is het een Amerikaans app..

[ Voor 28% gewijzigd door FastForwardNL op 02-02-2026 15:57 ]

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:26

eagle00789

Est. November 2005

Ik weet niet of je zo'n gebruiker bent, maar als je Home Assistant gebruikt (eventueel samen met je partner) dan kun je daarin exact het zelfde en het staat op je eigen "server" dus niemand die je data ziet.
In Home Assistant heet dat de To-do lists of Shopping List: HA Integratie

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Pen en papier?

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-02 20:52
Bedankt voor jullie input.

Een aantal van de aanbevelingen staan niet in Google play, en ik heb dan de open source F-droid store geinstalleerd, en een aantal dingen uitgeprobeerd.

Trudido is interessant als todo lijstje, maar niet als boodschappenlijst, omdat je overal een due date moet aan koppelen, en voor listonic moet je een (betalende) account aanmaken.
In F-droid heb ik dan een 2 tal shoppinglist apps gevonden van een Duitse en Oostenrijkse ontwikkelaar, ik denk dat ik daarvan de shoppinglist app van Wolfgang Popp ga gebruiken, meerdere lijstjes mogelijk, en ziet er ook wel goed uit.

De Home Assistant optie lijkt me ook wel interessant, maar dan moet ik mijn HA van buitenaf toegankelijk maken, ik ben dat wel van plan nadat ik HA gemigreerd heb van mijn oude 32bit depreciated O-droid hardware naar mijn home server, maar zover ben ik nu nog niet, ik heb bij de HA updates nog niets gezien dat zo interessant is dat me aanzet om te gaan migreren.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:25
Op een iPhone zit een kladblok waar je lijstjes maakt en dingen kunt aan en uitvinken. gewoon standaard app en je kunt het synchroniseren met een ander dus je kunt beide in dat lijstje

o wacht, je doet het met android.

[ Voor 35% gewijzigd door No Hands op 02-02-2026 18:42 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Marascon schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:52:
Ik gebruik zelf met de vrouw Bring!

Dit komt volgens mij uit Zürich.
Die gebruiken wij hier ook. Ik met iPhone, m’n vrouw met Android. Werkt prima voor ons. Ook met meerdere lijstjes te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door vanaalten op 02-02-2026 19:51 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bring verzamelt wel wat data, namelijk:
Deze app kan deze typen gegevens delen met derden
Locatie, App-activiteit en 2 andere

Deze app kan deze typen gegevens verzamelen
Locatie, Persoonlijke informatie en 4 andere
Iets om rekening met te houden.

Wat ik zelf kon vinden is Shoppka. Europees, privacyvriendelijk én geen account nodig om lijstjes met elkaar te kunnen delen.

March of the Eagles

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier ook Home Assistant. Ideaal want vanuit de keuken kan via een tablet meteen iets op de lijst gezet worden. Dus ook gedurende de week kan de lijst gevuld worden. In de winkel is het een kwestie van aantikken (en heen en weer bladeren naar de zelfscan app van de winkel). Doorgaans verwijder ik alle items omdat mijn lijst iedere week anders is. En anders tik ik het weer in...

Ik heb begrepen dat er ook scan-toevoeging is zodat je barcodes kunt scannen om producten op je lijstje toe te voegen. Dat zou je dan ook nog kunnen integreren zodat je thuis makkelijk iets toe kunt voegen wanneer er iets opgemaakt wordt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis de overlap met het Shopping Forum een beetje. Ik verhuis het topic dan ook naar het Android subforum.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
FamilyWall gebruiken wij hier thuis .
Pagina: 1