Android Auto toevoegen op occasion (2015-2020)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:04
Vanwege een verwachte gezinsuitbreiding (nummer 3) ben ik mij aan het oriënteren op een vervanger van mijn Opel Astra Sports Tourer (2017). Het liefst een model met drie fatsoenlijke stoelen op de tweede rij. Mijn zoektocht richt zich dan ook vooral op de Touran, S-Max, Grand Scenic en Zafira. Behalve prijs (max 25k), kilometerstand (max 130.000 km) en bouwjaar (vanaf 2015), kijk ik naar de volgende opties.
  • Stoelverwarming en Isofix zijn een must
  • Een derde zitrij (7-zitter) zou fijn zijn
  • Trekhaak en Android Auto zijn zeer welkom
De eerste drie opties zijn vaak gewoon een feit: dat zit er wel of niet op. Een trekhaak is vaak achteraf nog wel te plaatsen.

Maar hoe zit dat met Android Auto? Ik zie modellen voorbij komen die zowel Android Auto als Apple CarPlay hebben, maar ook modellen die geen van beiden of enkel AC hebben. Welke opties zijn er om AA na aanschaf toe te voegen?

Is het zo eenvoudig als nieuwe software laten installeren? Mijn gevoel zegt dat als AC ondersteund wordt, dat AA er ook op zou moeten draaien.

Bij voorkeur laat ik geen aftermarket/third party spul (USB-dongle, extra scherm op dashboard) installeren, maar ook hiermee ben ik niet echt bekend.

Als AA achteraf zou kunnen worden toegevoegd, maakt dat mijn zoektocht een stuk ruimer. De ervaring leert namelijk dat het infotainment systeem van auto's tussen 2015 en 2020 niet bepaald vloeiend is.

Alvast bedankt!