Seat Leon spiegels inklappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• avmnij
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:09
Een vraagje over de buitenspiegels van een Seat Leon 1.2 TSI uit 2016.
Laatst kwam ik terug bij mijn auto die geparkeerd stond langs de weg, half op het trottoir, en zag dat de spiegel aan de wegzijde was ingeklapt. Omdat ik sinds ik de auto heb nooit heb gezien dat de spiegels (elektrisch) inklapbaar zijn vermoedde ik dat er iemand tegen aan was gereden of de spiegel met de hand had ingeklapt. Er was geen schade te zien en ik heb de spiegel handmatig weer uitgeklapt. Beetje vreemd, wie gaat er nou een spiegel inklappen van een vreemde auto in een rustige dorpse woonwijk? Er was ruimte genoeg.

Toch nog eens nagezocht hoe het zat met de inklapbare spiegels. De draaischakelaar van de spiegels heeft geen inklapstand noch heeft het Car-menu een optie voor de spiegels. Dus ga ik er vanuit dat de spiegels niet elektrisch zijn. Maar als ik zelf probeer om die spiegel met de hand in te klappen dan lukt me dat niet en ik durf niet heel erg veel kracht te zetten op dat ding. Ook als ik de sleutel lang indruk op sluitstand gebeurt er niets.

Kan iemand me uitleggen hoe je met de hand de spiegels kunt inklappen? Had het instructieboekje nagezocht maar daar wordt met geen woord gerept over het handmatig (met spierkracht) inklappen van de spiegels. Is best handig dat soms te doen maar als je weet hoe... 8)7

Alle reacties

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:05

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De spiegels klappen op dezelfde manier in als wanneer je wel electrisch bedienbare spiegels zou hebben. Waarschijnlijk gewoon een auto langs af gereden of iets dergelijks. Ook al is er genoeg ruimte, die dingen gebeuren wel eens. Op YouTube staan zat filmpjes over inklappende spiegels van een Leon uit 2016.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:13
@avmnij

Elke spiegel kan je met de hand inklappen, is een standaard optie.
Dus niks aan de hand, en gefeliciteerd met het ontdekken van een nieuwe functie!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:41
Iets harder duwen. Kan na 10 jaar een beetje vast zitten ;)