In ons huis zit een relatief kleine keuken. Al een tijd speel ik met het idee om aan de achterkant van de woning een stukje aan te bouwen en de keuken naar de andere kant van het huis te verplaatsen. Op de plek van de huidige keuken kan dan een (thuis)werkplek gemaakt worden of chill-hoek voor de kinderen (of een combi).
In onderstaande afbeelding is te zien wat ik wil aanbouwen (rechtsbovenin). Daar waar in deze afbeelding de eettafel staat, wil ik hem graag houden. Evenals de zithoek. De ruimte linksonderin is onze garage, die wil ik ook ongewijzigd laten. De kleine ruimte onder 'other' is onze huidige keuken. Daar wil ik dus een thuiswerkplek maken.
:strip_exif()/f/image/FpW9r5xlId5e9DAFxcdWiodL.png?f=user_large)
Als de aanbouw gerealiseerd zou zijn, dan is dit de beschikbare ruimte:
Ter info: de bovenkant van de afbeelding is pal op het zuiden.
We missen op dit moment in onze keuken vooral werkruimte en bergruimte. Dat is wat we willen oplossen. Ook missen we dat je tijdens het koken nu geen contact hebt met anderen in huis, omdat je echt helemaal in een weggestopt hokje staat.
Uiteraard ben ik ook zelf aan het schetsen gegaan. Een eerste resultaat is hieronder te vinden. Een vrij forse keuken volgens mij, wat misschien wel weer een beetje teveel van het goede is. Ik vind het vooral lastig om in te schatten wat een logische plek is voor koken/spoelen, waar je werkblad maakt en waar je hoge kasten toepast voor opbergruimte en apparatuur.
:strip_exif()/f/image/Gc71ELOraFBs59yuqLAddIRr.png?f=user_large)
Hoe meer ik naar de afbeelding kijk, hoe meer ik twijfel aan de keukenkasten links. Misschien moet ik die wel weglaten voor een meer ruimtelijk effect? Dan zou ik het kookeiland kunnen vergroten, rechtsbovenin hoge kasten toepassen en rechtsonderin lage kasten met werkblad en plek voor een koffiehoekje.
Goed, de vraag is eigenlijk: wat is een écht praktische en tegelijk strakke indeling van de keukenruimte?
In onderstaande afbeelding is te zien wat ik wil aanbouwen (rechtsbovenin). Daar waar in deze afbeelding de eettafel staat, wil ik hem graag houden. Evenals de zithoek. De ruimte linksonderin is onze garage, die wil ik ook ongewijzigd laten. De kleine ruimte onder 'other' is onze huidige keuken. Daar wil ik dus een thuiswerkplek maken.
:strip_exif()/f/image/FpW9r5xlId5e9DAFxcdWiodL.png?f=user_large)
Als de aanbouw gerealiseerd zou zijn, dan is dit de beschikbare ruimte:
Ter info: de bovenkant van de afbeelding is pal op het zuiden.We missen op dit moment in onze keuken vooral werkruimte en bergruimte. Dat is wat we willen oplossen. Ook missen we dat je tijdens het koken nu geen contact hebt met anderen in huis, omdat je echt helemaal in een weggestopt hokje staat.
Uiteraard ben ik ook zelf aan het schetsen gegaan. Een eerste resultaat is hieronder te vinden. Een vrij forse keuken volgens mij, wat misschien wel weer een beetje teveel van het goede is. Ik vind het vooral lastig om in te schatten wat een logische plek is voor koken/spoelen, waar je werkblad maakt en waar je hoge kasten toepast voor opbergruimte en apparatuur.
:strip_exif()/f/image/Gc71ELOraFBs59yuqLAddIRr.png?f=user_large)
Hoe meer ik naar de afbeelding kijk, hoe meer ik twijfel aan de keukenkasten links. Misschien moet ik die wel weglaten voor een meer ruimtelijk effect? Dan zou ik het kookeiland kunnen vergroten, rechtsbovenin hoge kasten toepassen en rechtsonderin lage kasten met werkblad en plek voor een koffiehoekje.
Goed, de vraag is eigenlijk: wat is een écht praktische en tegelijk strakke indeling van de keukenruimte?
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
/f/image/Yv3oT4qFChin1e9C5wr6CchO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XtKnBB9m8niqkuS1Xj88DL23.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DNx3Dh2Ol9vxvVwr69oAXo6v.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GdX4CNymWGgsi4dGrW4sOgpy.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/lvSxRY9tj2EpNMWxl26FQV5b.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mPyMxApL5fa538UbdeGzUwYh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IG8EHZZrmlWrlPGrBDgJNLr5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dzX2b7zGp64B8GVwUWkzNqup.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pgap80yYLajpxbvrv8wTBiev.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/adbRRpKpANBZMyimTOJ9zjAb.jpg?f=fotoalbum_tile)