RAM RMA met deze prijzen moeizaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:37
Ik zit met een G.Skill DDR4 3600 GVKC kit wat ruim binnen de 2 jaar fouten begint te geven in Windows en ook memtest zelfs op JEDEC snelheden.

Nou wil ik uiteraard reparatie, en het liefst gewoon naar de winkel en hop ruilen natuurlijk, want zonder PC zonder x weken is niet ideaal.
Webshop geeft gelijk al aan dat er gedoe is met de prijzen en volgende "opties":
Originele aankoopbedrag terug.
Rechtstreeks naar fabrikant, want die vervangen het voor consument over het algemeen wel gratis.

Nou heb ik zelf weer even gelezen hoe het zat met de regels...
Winkel moet dus reparatie / vervanging regelen, binnen redelijke termijn, ontbinding is alleen vanuit mij(koper) mogelijk?
Hier zitten wel enige uitzonderingen bij qua overmacht dacht ik, maar valt dit hier ook onder? De webshop kan toch de kit zelf omruilen bij de fabrikant? Anders zit ik met weken/maanden wachttijd op fabrikant.

Nou in het kort de vraag:
Heeft het zin om hier moeite in te steken..? (ofwel is hier omruiling voor een werkende set af te dwingen?)

Als zij niet willen omruilen dan is dat hun recht en kunnen ze op hun dooie gemak nog testen of de kit daadwerkelijk stuk is, en opsturen naar fabrikant (te lang zonder PC)

Anders wordt het alternatief een nieuwe kit kopen(en dus niet en nooit meer bij vaste webshop voor 10+ jaar spijtig genoeg) en dan lekker de kit zelf naar G.Skill sturen terwijl mijn PC blijft werken.
(Nadeel waarom ik dat liever niet doe is natuurlijk de absurde prijzen en het feit dat ik dan ook weer een extra kit heb die ik moet verkopen... Beide opties zijn gezeur waar ik een hekel aan heb).

Alle reacties

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:44

ManiacsHouse

Scheisse!

Hebben ze dezelfde kit (of vergelijkbaar) op voorraad? Ze moeten, lijkt mij, gewoon de boel repareren (binnen redelijke termijn) of omruilen voor een soortgelijk product. Dat ze dat in dit geval extra gaat kosten, tja dan moet je geen winkel/ondernemer worden. Wel de lusten en niet de lasten of die afschuiven op een vaste klant...

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-02-2026 12:24 ]

• DietColo
ManiacsHouse schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:23:
Hebben ze dezelfde kit (of vergelijkbaar) op voorraad? Ze moeten, lijkt mij, gewoon de boel repareren (binnen redelijke termijn) of omruilen voor een soortgelijk product. Dat ze dat in dit geval extra gaat kosten, tja dan moet je geen winkel/ondernemer worden. Wel de lusten en niet de lasten of die afschuiven op een vaste klant...
Heb ik inderdaad niet vermeld, maar ze hebben die kit (De niet C versie, dus GVK, bijna identiek, GVK iets strakkere timings volgens google) gewoon op voorraad.
De GVKC staat zelfs duurder in pricewatch dan hun GVK.
Verder eens, maar mijn dilemma zit hem nu vooral in het redelijke termijn natuurlijk, gezien meer dan een week zonder PC voor mij niet redelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door DietColo op 01-02-2026 12:42 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51

sus

is druk :+

Ook een winkel heeft bepaalde rechten. Je kan perse reparatie eisen, maar als de kosten voor reparatie onredelijk hoog zijn, dan mag een winkel de aankoop ongedaan maken. Je moet dan wel het volledige aankoopbedrag terugkrijgen.

Een winkel krijgt in de regel geen nieuwe producten als er wat wordt ingestuurd, maar een creditfactuur van de inkoop. Daar neem je dan als winkel een voorschot op door her voor de klant alvast om te ruilen. Als daar een paar euro verschil in zit, dat is dan inderdaad aan de winkel.

Nu is er echter een situatie ontstaan dat jij een bankje geheugen hebt gekocht waar de winkel de lage inkoop van terug krijgt. Als ze echter gaan omruilen, gaat er een product de deur uit wat vele malen duurder is, 4-5x duurder of wellicht nog meer.

Dus, dan zijn de reparatiekosten voor de winkel onredelijk hoog en mogen zij dus de aankoop ongedaan maken.

Met de marges die tegenwoordig gehanteerd worden, is omruilen geen optie voor bepaalde componenten. Gaat het om 1 klant, dan kan je daar nog wat mee. Gaat het om tientallen/honderden klanten - wat met geheugenmodules niet vreemd is, die gaan vaker stuk - dan is het een te groot risico voor de bedrijfsvoering om om te ruilen. Het kost de winkel namelijk bakken met geld als ze dat doen, waarbij er een direct risico onstaat voor het bedrijf.

Dan je optie “de winkel kan het toch aanmelden?”
Dat kan. Willen ze ook best doen, maar dan is de route iets anders. Ze moeten het dan niet via de distributeur aanmelden, maar direct bij de fabrikant. Anders krijgen ze een creditfactuur, dat willen ze niet. Direct aanmelden gaat alleen (veel) langer duren. En ook •dan• staan ze in hun recht de aankoop ongedaan te maken.

[edit]aanvulling, typo’s

[ Voor 33% gewijzigd door sus op 01-02-2026 13:07 ]

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
sus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:59:
Ook een winkel heeft bepaalde rechten. Je kan perse reparatie eisen, maar als de kosten voor reparatie onredelijk hoog zijn, dan mag een winkel de aankoop ongedaan maken. Je moet dan wel het volledige aankoopbedrag terugkrijgen.

Een winkel krijgt in de regel geen nieuwe producten als er wat wordt ingestuurd, maar een creditfactuur van de inkoop. Daar neem je dan als winkel een voorschot op door her voor de klant alvast om te ruilen. Als daar een paar euro verschil in zit, dat is dan inderdaad aan de winkel.

Nu is er echter een situatie ontstaan dat jij een bankje geheugen hebt gekocht waar de winkel de lage inkoop van terug krijgt. Als ze echter gaan omruilen, gaat er een product de deur uit wat vele malen duurder is, 4-5x duurder of wellicht nog meer.

Dus, dan zijn de reparatiekosten voor de winkel onredelijk hoog en mogen zij dus de aankoop ongedaan maken.

Met de marges die tegenwoordig gehanteerd worden, is omruilen geen optie voor bepaalde componenten. Gaat het om 1 klant, dan kan je daar nog wat mee. Gaat het om tientallen/honderden klanten - wat met geheugenmodules niet vreemd is, die gaan vaker stuk - dan is het een te groot risico voor de bedrijfsvoering om om te ruilen. Het kost de winkel namelijk bakken met geld als ze dat doen, waarbij er een direct risico onstaat voor het bedrijf.

Dan je optie “de winkel kan het toch aanmelden?”
Dat kan. Willen ze ook best doen, maar dan is de route iets anders. Ze moeten het dan niet via de distributeur aanmelden, maar direct bij de fabrikant. Anders krijgen ze een creditfactuur, dat willen ze niet. Direct aanmelden gaat alleen (veel) langer duren. En ook •dan• staan ze in hun recht de aankoop ongedaan te maken.

[edit]aanvulling, typo’s
“Als reparatie onredelijk hoog is, mag de winkel de aankoop ongedaan maken”

Zo werkt het natuurlijk niet.

De volgorde in het consumentenrecht is:
  • Reparatie of vervanging
  • Pas als beide niet mogelijk zijn of niet binnen redelijke termijn kunnen, ontbinding (geld terug) of en vervangend gelijkwaardig product.
Een winkel mag dus niet eenzijdig zeggen: “Het is ons te duur, hier is je geld terug.”

Ontbinding is een recht van de consument, niet van de winkel!!

De winkel kan het voorstellen, maar niet afdwingen zolang reparatie of vervanging juridisch nog kan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DietColo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:38:
[...]
Verder eens, maar mijn dilemma zit hem nu vooral in het redelijke termijn natuurlijk, gezien meer dan een week zonder PC voor mij niet redelijk is.
Waarom niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-nevermind-

[ Voor 93% gewijzigd door spone op 01-02-2026 15:35 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• sus

sus

Blommie01 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:23:
[...]

“Als reparatie onredelijk hoog is, mag de winkel de aankoop ongedaan maken”

Zo werkt het natuurlijk niet.

De volgorde in het consumentenrecht is:
  • Reparatie of vervanging
  • Pas als beide niet mogelijk zijn of niet binnen redelijke termijn kunnen, ontbinding (geld terug) of en vervangend gelijkwaardig product.
Een winkel mag dus niet eenzijdig zeggen: “Het is ons te duur, hier is je geld terug.”

Ontbinding is een recht van de consument, niet van de winkel!!

De winkel kan het voorstellen, maar niet afdwingen zolang reparatie of vervanging juridisch nog kan.
Het is echter wel zo dat je als klant van alles kan eisen, maar dat moet redelijk zijn. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat jij perse een reparatie eist, waar door de verkoper voor omruil wordt gekozen. Of een omruil, waar door de verkoper voor reparatie wordt gekozen. De geboden oplossing wordt door de verkoper bepaald - niet door de klant

Gelukkig hebben we dan de website van de rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

Daarop staat:
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
  • als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost
  • als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd
  • als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed
  • als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op
Sowieso gaat het hier al mis vanuit de TS, hij lijkt aan te sturen op direct omruilen, want "zonder PC zonder x weken is niet ideaal". Daarmee geeft hij zelf al aan de verkoper dus uberhaupt al geen tijd geven om het in te sturen en door de fabriek om te laten ruilen. En ja, die RMA periode kan een aantal weken duren.

In dit geval kunnen ze het niet repareren en willen ze het niet vervangen binnen de tijd die door de TS wordt gegeven. .Dus, blijft over de aankoop ongedaan maken. Die wordt ook meteen actief aangeboden en daarmee doet de verkoper juridisch prima wat van ze verwacht wordt.

Dat je dat als klant in dit geval geen leuke oplossing vind, dat is deel 2. Maar je trekt wel degelijk aan het kortste eind in dit geval.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

sus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:59:

[edit]aanvulling, typo’s
Dat is geheel afhankelijk van de context. Geheugen staat er om bekend dat fabrikanten het levenslang garantie geven. Bij de winkels zie je dan regelmatig terug dat er 10 jaar op garantie gegeven wordt. Echter doet niet iedere winkel dit. Het is dus van belang hier te weten wat de opgegeven garantietermijn was bij aanschaf van het artikel. Vaak is dat te vinden op de factuur, bij het artikel in de winkel/webpagina en/of in de Algemene Voorwaarden.

Dus TS, wat is/was die garantietermijn bij aanschaf?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
sus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:54:
[...]

Het is echter wel zo dat je als klant van alles kan eisen, maar dat moet redelijk zijn. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat jij perse een reparatie eist, waar door de verkoper voor omruil wordt gekozen. Of een omruil, waar door de verkoper voor reparatie wordt gekozen. De geboden oplossing wordt door de verkoper bepaald - niet door de klant

Gelukkig hebben we dan de website van de rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

Daarop staat:
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
  • als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost
  • als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd
  • als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed
  • als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op
Sowieso gaat het hier al mis vanuit de TS, hij lijkt aan te sturen op direct omruilen, want "zonder PC zonder x weken is niet ideaal". Daarmee geeft hij zelf al aan de verkoper dus uberhaupt al geen tijd geven om het in te sturen en door de fabriek om te laten ruilen. En ja, die RMA periode kan een aantal weken duren.

In dit geval kunnen ze het niet repareren en willen ze het niet vervangen binnen de tijd die door de TS wordt gegeven. .Dus, blijft over de aankoop ongedaan maken. Die wordt ook meteen actief aangeboden en daarmee doet de verkoper juridisch prima wat van ze verwacht wordt.

Dat je dat als klant in dit geval geen leuke oplossing vind, dat is deel 2. Maar je trekt wel degelijk aan het kortste eind in dit geval.
Leuk dat je rijksoverheid aanhaalt. maar die spreekt natuurlijk niet voor de Winkel..... Tuurlijk moet je ze de tijd geven. Maar dat mag ook weer niet onredelijk lang zijn. En met de fabrikant heeft TS al helemaal niets mee te maken(kan wel een optie zijn maar is zeker niet verplicht)

Op het moment dat de Winkel al begint over prijzen bla bla bla ben ik ook al vrij snel klaar met ze:P

• loki504
Omni schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:17:
[...]
Dat is geheel afhankelijk van de context. Geheugen staat er om bekend dat fabrikanten het levenslang garantie geven. Bij de winkels zie je dan regelmatig terug dat er 10 jaar op garantie gegeven wordt. Echter doet niet iedere winkel dit. Het is dus van belang hier te weten wat de opgegeven garantietermijn was bij aanschaf van het artikel. Vaak is dat te vinden op de factuur, bij het artikel in de winkel/webpagina en/of in de Algemene Voorwaarden.

Dus TS, wat is/was die garantietermijn bij aanschaf?
In ieder geval binnen de 2 jaar de die EU verplicht:P meer is niet echt nodig.....

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

loki504 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:19:
[...]

In ieder geval binnen de 2 jaar de die EU verplicht:P meer is niet echt nodig.....
Details zijn en blijven belangrijk. Aannames zijn onhandig. Wij weten niet (100% zeker) onder welke voorwaarden TS heeft gekocht waardoor het kan zijn dat de EU 2 jaar niet geldt. Zodoende mijn vraag aan TS.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Blommie01
  • Nu online
sus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:54:
[...]
Dus, blijft over de aankoop ongedaan maken. Die wordt ook meteen actief aangeboden en daarmee doet de verkoper juridisch prima wat van ze verwacht wordt.
En hier ga je fout... De verkoper kan niet ontbinden...

En ik zou juridisch advies overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Je zet TS alleen maar op een dwaalspoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Blommie01 op 01-02-2026 14:31 ]

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DietColo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:38:
[...]
Het gaat erom of het over het algemeen een redelijke termijn in. Voor mij is 1 dag zonder vervelend, voor de andere 1 maand.
2 weken reparatie is vrij normaal, je kunt altijd iets anders voorstellen (omruilen voor een andere kit, iets lenen in de tussentijd, etc)
Of ze mee willen werken is dan de vraag.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• loki504
Omni schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Details zijn en blijven belangrijk. Aannames zijn onhandig. Wij weten niet (100% zeker) onder welke voorwaarden TS heeft gekocht waardoor het kan zijn dat de EU 2 jaar niet geldt. Zodoende mijn vraag aan TS.
De enige manier waarop een winkel onder de 2 jaar vanuit de EU komt is als hij Buiten de EU is gevestigt. Maar dan heeft 9/10 keer ook de NL rechten weinig effect.

• sus

sus

loki504 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:18:
[...]

Leuk dat je rijksoverheid aanhaalt. maar die spreekt natuurlijk niet voor de Winkel..... Tuurlijk moet je ze de tijd geven. Maar dat mag ook weer niet onredelijk lang zijn. En met de fabrikant heeft TS al helemaal niets mee te maken(kan wel een optie zijn maar is zeker niet verplicht)

Op het moment dat de Winkel al begint over prijzen bla bla bla ben ik ook al vrij snel klaar met ze:P
De rijksoverheid haalde ik er bij vanuit oogpunt klant, maar dat was niet helemaal duidelijk.

Wat je er wel kan zien is dat de winkel de punten langsloopt die in geval van een non-conformiteit mogelijk zijn.
- reparatie -> niet mogelijk, te complex
- omruil -> willen ze niet vanuit economisch oogpunt, en dat is een prima keuze. Omruil is geen recht en geen plicht
- blijft over dat de klant dan een traject in moet voor ontbinding van de aankoop. Dat kan via de officiele weg door brieven te sturen, of de winkel biedt die keuze alvast actief aan.

Zelf had ik als winkel het anders geformuleerd:

"U heeft product X ingestuurd/aangemeld omdat er sprake is van non-conformiteit. Helaas is reparatie van uw product niet mogelijk, dit is een te complexe reparatie. Om economische redenen kunnen wij op dit moment niet kiezen om het product om te ruilen voor een vervangend product. Omdat wij als verkopende partij het product niet kunnen repareren en het product niet willen omruilen, heeft u het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Om dit verder in gang te zetten ontvangen wij van u graag uw IBAN rekeningnummer, waarna wij binnen X werkdagen het volledige aankoopbedrag op uw rekening zullen overmaken"

En daar kan je werkelijk he-le-maal niets aan doen als klant. Het is juridisch gezien volledig volgens de regeltjes die op de genoemde pagina staan. Het is inderdaad niet de wens van de klant, die wil met deze geheugenprijzen graag dat zijn product gerepareerd of omgeruild wordt. Maar nogmaals, omruiling is geen recht, maar is 1 van de mogelijke oplossingen. En daar heb je wat ik bedoelde met "een winkel heeft ook bepaalde rechten".

[ Voor 8% gewijzigd door sus op 01-02-2026 14:41 ]

• loki504
sus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:36:
[...]

De rijksoverheid haalde ik er bij vanuit oogpunt klant, maar dat was niet helemaal duidelijk.

Wat je er wel kan zien is dat de winkel de punten langsloopt die in geval van een non-conformiteit mogelijk zijn.
- omruil -> willen ze niet vanuit economisch oogpunt, en dat is een prima keuze. Omruil is geen recht en geen plicht
- blijft over dat de klant dan een traject in moet voor ontbinding van de aankoop. Dat kan via de officiele weg door brieven te sturen, of de winkel biedt die keuze alvast actief aan.

"U heeft product X ingestuurd/aangemeld omdat er sprake is van non-conformiteit. Helaas is reparatie van uw product niet mogelijk, dit is een te complexe reparatie. Om economische redenen kunnen wij op dit moment niet kiezen om het product om te ruilen voor een vervangend product. Omdat wij als verkopende partij het product niet kunnen repareren en het product niet willen omruilen, heeft u het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Om dit verder in gang te zetten ontvangen wij van u graag uw IBAN rekeningnummer, waarna wij binnen X werkdagen het volledige aankoopbedrag op uw rekening zullen overmaken"

En daar kan je werkelijk he-le-maal niets aan doen als klant.
De winkel hoeft zelf geen stappen te ondernemen.... De koper mag beslissen en daar moet de winkel in mee gaan tenzij dat niet redelijk is. Zoals een nieuwe rtx 5090 van 2 jaar oud eisen omdat de koeler ineens veel geluid maakt. of een koelkast waar het lampje van defect is. Daarin mag de winkel bezwaar tekenen. Maar te hoge kosten van omruilen is daar geen onderdeel van....

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
sus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:36:
[...]

En daar kan je werkelijk he-le-maal niets aan doen als klant. Het is juridisch gezien volledig volgens de regeltjes die op de genoemde pagina staan. Het is inderdaad niet de wens van de klant, die wil graag dat zijn product gerepareerd of omgeruild wordt. Maar nogmaals, omruiling is geen recht, maar is 1 van de mogelijke oplossingen. En daar heb je wat ik bedoelde met "een winkel heeft ook bepaalde rechten".
Ik zie niet in hoe de winkel dit het probleem van de klant zou kunnen maken. Juridisch gezien volgens mij ook onzin.
Als de prijzen zakken hoor je de winkels er niet over... Volgens mij hoort dit gewoon bij het ondernemersrisico en de grillen van computer hardware.

• DietColo
Dank voor de antwoorden, jammer genoeg niet erg definitief, maar dat had ik wel verwacht, het blijft een moeilijk onderwerp en per direct omruilen in de winkel is hoog gegrepen.

Het is een NL particuliere aankoop en dus wetten, met geen speciale voorwaarden op de factuur, waardoor we dus gewoon van 2 jaar uit kunnen gaan (en waarschijnlijk meer gezien de verwachtte leeftijd voor zo een product) met dan nog meer t/m levenslange garantie van G.Skill zelf daarna.

Bij een mogelijke reparatie waarbij het ineens onbekend wordt wanneer je je werkende set krijgt (dan zie ik mezelf al na 2 dagen denken; laat maar ik haal er ergens 1 op) zit ik gewoon te lang zonder.
Dan kan ik dus net zo goed mijn andere optie die ik al in OP gaf kiezen, en er gewoon 1 kopen, de kapotte rechtstreeks naar G.Skill sturen... Maar dat was het punt van het topic, kijken of er iemand wel hoop ziet in het krijgen van een omruil, en zo niet, leg ik me erbij neer.

Ik vind het ook een stuk service vanuit de winkel, die ze normaliter vaak wel geven door het gewoon om te ruilen, in plaats van dat ze je laten wachten tot ze de reparatie terug hebben van de fabrikant.
Tegelijk zal je dat soort service bijna niet krijgen op wat duurder zoals een videokaart; mijn kaart werd bijvoorbeeld gewoon naar Asus gestuurd, en dat kostte tijd (gelukkig nog oude bewaard om dus niet zonder te kunnen komen zitten).

• Blommie01
  • Nu online
@DietColo Ik zie op de site van de fabrikant dat er levenslang garantie op zit.

Daarnaast heb je gewoon recht op een conform product.

Ik zou de webwinkel nogmaals verzoeken je product te repareren en ze daar een redelijke termijn voor geven. Ontbinden is echt niet aan de orde. Ze kunnen gewoon vervangen als reparatie niet mogelijk is.

Wees wel bereid om je tanden te laten zien want ze zullen vast niet zomaar hun verplichting nakomen.

Ze zullen heus niet voor de rechter laten komen aagezien ze exact weten hoe het juridisch in elkaar zit. Ze gaan er gewoon vanuit dat je het er bij laat zitten... En in 99% van de gevallen is dat ook zo.....

[ Voor 19% gewijzigd door Blommie01 op 01-02-2026 15:50 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DietColo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:30:
Dan kan ik dus net zo goed mijn andere optie die ik al in OP gaf kiezen, en er gewoon 1 kopen, de kapotte rechtstreeks naar G.Skill sturen...
Niet doen. Je doet zaken met het bedrijf waar je je geheugen gekocht hebt, je doet geen zaken met de fabrikant in dit geval. Laat het bedrijf het oplossen. Waarom? Mocht er met het vervangende product iets zijn waardoor je weer garantie moet claimen, je met een uitdaging kan komen te zitten omdat de fabrikant immers geen verplichtingen heeft na te komen richting de consument. Ga je vervolgens met het vervangende product naar het bedrijf waar je het eerste geheugen gekocht hebt dan kunnen die ook niets voor je betekenen, het vervangende product komt immers niet bij hun vandaan.

Dus: garantiezaken altijd via jouw leverancier laten gaan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
Mee eens, garantie via de winkel later verlopen, ook al duurt dat weken.
Ik zou gewoon een 2e hands setje oppikken, desnoods met halve capaciteit om je financiele risico te beperken.
Pagina: 1