Ik loop tegen iets aan waar ik nu toch wel van begin te balen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Na mijn Edge 30 heb ik nu een Edge 50 Neo, en bij beide toestellen exact hetzelfde probleem gehad met de USB-C aansluiting. Op een gegeven moment lijkt de kabel niet meer goed “diep” in de connector te gaan. Gevolg:
Android Auto valt bij elke hobbel uit omdat de kabel losschiet
Opladen lukt alleen nog als de telefoon volledig stil ligt
Andere kabels geprobeerd → zelfde gedrag
Kabels doen het op andere telefoons wel prima
Bij mijn Edge 30 begon dit na verloop van tijd, bij de Edge 50 Neo gaat het nu alweer dezelfde kant op. Connector oogt schoon, geen stof of vuil zichtbaar.
Vraag me nu af:
Is dit een typisch Motorola-probleem (zwakke USB-C poort)?
Of zie je dit ook bij andere merken / modellen?
Zijn er mensen die hier structureel last van hebben (zeker i.c.m. Android Auto)?
@ wilde de titel nog aanpassen naar ' connector' maar dit kan niet meer....
Na mijn Edge 30 heb ik nu een Edge 50 Neo, en bij beide toestellen exact hetzelfde probleem gehad met de USB-C aansluiting. Op een gegeven moment lijkt de kabel niet meer goed “diep” in de connector te gaan. Gevolg:
Android Auto valt bij elke hobbel uit omdat de kabel losschiet
Opladen lukt alleen nog als de telefoon volledig stil ligt
Andere kabels geprobeerd → zelfde gedrag
Kabels doen het op andere telefoons wel prima
Bij mijn Edge 30 begon dit na verloop van tijd, bij de Edge 50 Neo gaat het nu alweer dezelfde kant op. Connector oogt schoon, geen stof of vuil zichtbaar.
Vraag me nu af:
Is dit een typisch Motorola-probleem (zwakke USB-C poort)?
Of zie je dit ook bij andere merken / modellen?
Zijn er mensen die hier structureel last van hebben (zeker i.c.m. Android Auto)?
@ wilde de titel nog aanpassen naar ' connector' maar dit kan niet meer....
[ Voor 4% gewijzigd door Petech op 01-02-2026 07:33 ]