Asus cuv4x-E bios

Pagina: 1
Acties:

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb vanavond de met de update-tool van asus versie 1003 geladen in cuv4x-e met audio onboard. De 1003 bios blijkt echter voor de cuv4x-e zonder audio onboard te zijn. (Zie link)

Als ik versie 1004 (met audio) aanklik voor de cuv4x-e, dan zegt die tool dat die bios niet voor het juiste type moerderboard is.
(http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_s370.html#cuv4x-e)

Kan ik nu met awflash toch de 1004 bios erin flashen ? Of gaat het ding dan over z'n nek ?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

Remi

Moo!

Ik zou het niet proberen, als je geen problemen hebt met je systeem moet je eigenlijk nooit flashen maar goed.

Als ik jou was had ik het niet gedaan...

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
kijk es op www.asuscom.de daar staan meestal de meest recente bios-files

• Coen Rosdorff
  • Niet online
De 1002 bios die erin zat herkende het cpu-id van de celly 1G niet.
Met de 1003 die er nu inzit is het onboard geluid dus broken.

Zou ik wel terug kunnen naar 1002 ?

Verwijderd

Wat bedoel je nou precies met tool?
Je moet gewoon naar de asus site gaan en dan naar de duitse ftp gaan die heeft de laatste en werkende bios voor de cuv4x-e,downloaden en op bootflop zetten naast aflash en gaan!
Als je een fout hebt gemaakt gewoon opnieuw doen en nou opletten ;)

ps:het enigste wat echt link is aan flashen is dat je de comp.niet moet uitzetten in die 5sec.dat ie flasht!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Die tool ik bedoel is : "ASUS LiveUpdate"
Die had dus geen zin in de 1004, maar wel in de 1003 :( (Zonder audio zoals achteraf bleek)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:50 schreef little_soundman het volgende:
Die tool ik bedoel is : "ASUS LiveUpdate"
Die had dus geen zin in de 1004, maar wel in de 1003 :( (Zonder audio zoals achteraf bleek)
Ok maar die live update moet je helemaal niet gebruiken, lekker zelf doen!Ik heb hetzelfde mobo. en ik heb ook de 1004 draaien dus het kan toch echt!maar zoals ik al zij neem die duitse ftp want sommige andere doen het niet.
Succes ps:hier heb je de directe link, heb ik 'm ook vandaan!

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_370/VIA_Chipset/Apollo_Pro_133A/CUV4X-E/

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Ok thx, ik ga het vanavond proberen. (Is geen board van mezelf)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40
[beetje offtopic]
werkt die cellie 1 ghz in de cuv4x-e ? want ik krijg morgen me 1.1 cellie, met zelfde mobo, maar begon een beetje te twijfelen of ie wel zou werken.
[/beetje offtopic]

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 21:19 schreef gh0stw4lk3r het volgende:
[beetje offtopic]
werkt die cellie 1 ghz in de cuv4x-e ? want ik krijg morgen me 1.1 cellie, met zelfde mobo, maar begon een beetje te twijfelen of ie wel zou werken.
[/beetje offtopic]
Werkt prima. Moet dus wel even de bios upgraden naar > 1002. Anders moppert hij dat de het CPU-id unknown is. (Werkt verder wel.)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40
tnx,
ben weer helemaal opgelucht , ahd al een topicje gestart met de vraag of het wel zou lukken aangezien op de asus site het een beetje wazig aangegeven staat en die gasten van asus niet reageren....

maar het gaat dus werken, :) vanmiddag proc ophalen en dan zien we wel of er rook uitkomt :)

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Vanavond bios 1004 geflashed.
Geluid werkt nu weer prima. Mensen weer helemaal gelukkig :-)

aflash waarschuwd wel dat het moederboard type van v 1004 niet overeenkomt met die van 1002/1003. Asus heeft namelijk bij 1004 een 'A' toegevoegd aan het type. (Is nu dus cuv4x-EA) Als je even Y tikt om toch maar te flashen komt het helemaal goed.
Pagina: 1