• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hi

Ik, 45, heb een technische studie in Delft gedaan. En dan daarna ineens had het leven een andere wending, en was ik een tijd mantelzorger. Heftig, maar noodzakelijk, geen spijt. Ernaast kon ik op een gegeven moment wel e.e.a. zelf ondernemen. Affiniteit met hardware en netwerken. Voor een basisschool en een drietal kleine bedrijven kon ik de ict doen. Unifi-netwerken, camerasystemen, toegangsysteem, wifi, NAS, workstations, laptops/chromebooks, iPads Beheer met Office 365, Google Workspace of Apple School Manager i.c.m. een MDM-tool. Allemaal zelf geleerd door te doen. Vaak nieuwe zaken uitzoeken en problemen oplossen. Ik merk dat ik nog best makkelijk leer, en dat ik dat ook leuk vind. Zelfstandig, betrokken & verantwoordelijk. Maar ook ben ik nederig, geen ICT-certificaten of ICT-diploma's. Veel "doe"-ervaring, minder "denk & diepgang" wat je misschien zou verwachten bij mijn wo-achtergrond. Het kan professioneler.

Ondertussen mantelzorg voorbij, partner met eigen zzp-bedrijf, daar ook veel voor doen.
Maar weer een wending, bedrijf van partner loopt niet super, we overwegen flinke veranderingen.

Ik overweeg nu fulltime de IT in te willen.
Bovenstaande beheer-zaken vind ik leuk, alsmede bijv. de security-richting. Het mag best wat spannender/uitdagender. Maar misschien moet ik de lat ook niet te hoog leggen.

Maar, wat wil de markt op dit moment? Waar maak ik kans met 40+ , en hoe? Zo veel rollen. Ook moet ik geld blijven verdienen, ik snap dat dat aan het begin geen vetpot hoeft te zijn. Ik lees over traineeships, werk/leertrajecten. (Ik woon in Amsterdam overigens.)

Iemand tips over aanvliegroutes? Ervaringen? Alvast dank.

specs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zorg dat je een update to date cv hebt, je eerlijk bent op gesprekken en aangeeft dat je wil leren in de ICT branche om je verder te helpen. Ik denk dat eerlijk zijn het belangrijkste is. Er zijn veel bedrijven die traineeships aanbieden. Bij ons doen we dat ook, van servicedesk tot consultants.

En ik heb meerdere collega's die wel affiniteit hebben, maar nooit er een studie voor hebben gehad. En toch zijn het toppers, omdat ze willen leren en andere dingen juist weer wel goed kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2026 00:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)