In ons huis (2012) is vloerverwarming aanwezig op alle 3 verdiepingen. De 1e en 2e verdieping hebben kamerthermostaten die de groepen open/dicht zetten. Het probleem is dat de vloerverwarming op de 1e verdieping altijd uit is ongeacht de temperatuur of instelling van de kamerthermostaten. Hierop heb ik de verdeler bekeken en afgelezen dat de flow altijd 0 is van de groepen van de 1e verdieping. De actuators die daarop zitten staan dicht. Als ik deze eraf haal en handmatig het ventiel bedien dan gaat de flow direct omhoog. Ik heb een actuator van de 2e verdieping (die wel open stuurt) op een groep van de 1e verdieping gezet en dan krijgt de groep wel flow.
Er zijn voor de 1e verdieping 4 actuators die niet lijken te werken. Het zou mij verbazen als alle 4 kapot blijken te zijn. Ik voel wel dat de actuators die functioneren een beetje warm zijn en de rest koud.
Systeem:
- Honeywell T6 thermostaat
- Kan-therm verdeler en actuators
- Weheat blackbird p80 warmtepomp
Ik ben op zoek naar advies wat de volgende stappen kunnen zijn om het probleem te bepalen en het werkend te krijgen.
Verdeler (drukmeter geeft geen druk aan, maar er is flow en de 2e drukmeter geeft 1.9 bar)
:strip_exif()/f/image/mCD0N8bXaVdTcUQySrZi5NuH.jpg?f=fotoalbum_large)
2e verdieping groepen die open worden gestuurd:
Er zijn voor de 1e verdieping 4 actuators die niet lijken te werken. Het zou mij verbazen als alle 4 kapot blijken te zijn. Ik voel wel dat de actuators die functioneren een beetje warm zijn en de rest koud.
Systeem:
- Honeywell T6 thermostaat
- Kan-therm verdeler en actuators
- Weheat blackbird p80 warmtepomp
Ik ben op zoek naar advies wat de volgende stappen kunnen zijn om het probleem te bepalen en het werkend te krijgen.
Verdeler (drukmeter geeft geen druk aan, maar er is flow en de 2e drukmeter geeft 1.9 bar)
:strip_exif()/f/image/mCD0N8bXaVdTcUQySrZi5NuH.jpg?f=fotoalbum_large)
2e verdieping groepen die open worden gestuurd:
[ Voor 4% gewijzigd door Lightah op 31-01-2026 20:45 ]
The Unpredictable Striker!