V & A - Concept advertentie kwijt zijn door dropzone

Pagina: 1
Acties:

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 16:52

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
1. Welk probleem ervaar je?
Na een concept van een Vraag & Aanbod advertentie gemaakt te hebben, wilde ik de foto's erbij uploaden. Er wordt een dropzone aangeboden om snel foto's in te slepen. Voor de eerste foto ging dit goed. De tweede foto wilde ik er ook in droppen op dezelfde plaats, maar ik zat blijkbaar net boven de (verplaatste) dropzone, waardoor de browser de pagina verving met mijn lokale foto...

In één klap het concept weg, waar best veel tijd in zat.

2. Waarom is dat een probleem?
Tijd verlies van een concept advertentie maken en frustratie omdat met de vorige knop het concept niet terug kwam.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Meestal heb ik de dropzone niet gebruikt, wellicht is die relatief nieuw. Dus dit is de eerste keer.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Meerdere ideeën daarvoor:
1. Vergroten van dropzone terwijl je de afbeelding erin sleept. Dus groter dan je initieel ziet. Voorkomt dat je er nèt naast zit
2. Niet verplaatsen van dropzone als de eerste afbeelding erin zit, om relatief snel naar dezelfde plek te kunnen slepen
3. Een 'concept advertentie' feature, waar (evt voor x tijd) je concept onthouden blijft, ook al ga je weg van de website. Ironisch genoeg bleef de ingevulde vraagprijs wel staan toen ik op 'vorige' drukte, maar de advertentie tekst niet

Ik heb het over deze Dropzone, waar alleen het relatief kleine vak afbeeldingen accepteert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQJ1e3mu6wjRdYlxHywffLKk37I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QYOfQ6R4LJ8Zh600I5mCWZBV.png?f=fotoalbum_large

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:32
Gebeurt mij ook wel eens ja. Tegenwoordig typ ik de advertentieteksten sowieso in een extern programma maar het blijft irritant.

Hopelijk kan er snel wat leuks op verzonnen worden. Ik zie elders bijvoorbeeld wel eens dat de website herkent dat je een bestand sleept, en dan de hele viewport een dropzone maakt (zichtbaar of onzichtbaar).

Anderzijds, als er een mogelijkheid is om slepen-om-te-openen in de browser uit te zetten middels een about:config-optie o.i.d. is dat w.m.b. een prima workaround/alternatief.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verhuis je topic even naar stoute bugs, aangezien de V&A crew hier nog niet zoveel aan kan doen.

Wat je een volgende keer overigens kan proberen is op terug drukken, over het algemeen wordt je text lokaal gecached en kan je vanaf daar weer verder.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rens-br schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:54:
Wat je een volgende keer overigens kan proberen is op terug drukken, over het algemeen wordt je text lokaal gecached en kan je vanaf daar weer verder.
Dat had ie zo te zien al geprobeerd:
omdat met de vorige knop het concept niet terug kwam.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr