Dashcam advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 09:17
Omdat ik nog een aardig bedrag aan bol.com kadobonnen heb gaf ik bedacht om er een dashcam van aan te schaffen.
Ik heb bij bol.com zitten kijken maar kom er nog niet echt uit.
De beste binnen mijn filters is een viofo, maar dat vind ik een lelijk blok.

https://www.bol.com/nl/nl...ng1&rating=4&12194=16-150

Qua aanbod binnen mijn prijsklasse hou ik verder nog een redtiger beschikbaar maar dat blijkt chinees te zijn en de app heeft dubieuze voorwaarden.

Ik vraag mij nu echt af: waar doe ik slim aan? Had ik die bonnen niet gehad dan had ik ook gewoon bij andere aanbieders kunnen kijken maar nu weet ik het gewoon niet.

Het is handig als de dashcam Gps heeft las ik al.
En goed beeld bij dag en nacht is ook erg handig.

Op andere sites las ik over een test o.a. Waar de mio mivue goed / het beste was. Als ik die op bol.com zoek krijgt die maar matige beoordelingen.

Nodig:
*gps
*scherp beeld, ook in het donker
*beelden ook op de computer terug te kijken (alleen via telefoon klinkt niet erg gebruiksvriendelijk)

Wat is wijsheid?

Alle reacties

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Niet helemaal antwoord op je vraag maar .. Ik heb in het verleden met een soort gelijke vraag gezeten, bij https://www.wissel.nl/inwisselen kreeg ik toch genoeg terug om de keuze te maken om ze in te ruilen voor wat anders. Op dit moment lijkt het ook 80% terug te zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@DeRooney Kijk hier eens rond, informatie genoeg te vinden denk ik: Het grote Dashcam-topic

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:01
Mio heb ik er een paar van gehad.
Koop ik NOOIT weer.

Uitval op willekeurige momenten, dus nooit zeker of je wel opnames had.

Ik gebruik nu een Nextbase 422GW, alweer een jaar of 6.
Die doet het gewoon, altijd.
uitvoering: Nextbase 422GW

Hoe goed andere merken zijn op dit moment weet ik niet.
Als ik het zelf niet getest heb doe ik daar geen uitspraken over.

Die Mio heb ik toen ook op basis van een review gekocht, en dat viel dus tegen.

Tip, koop wel een micro-SD kaart die speciaal bedoelt is voor DVR toepassingen.
Die gaan een stuk langer mee.

En de garantie is bij andere kaarten ook vaak niet geldig bij gebruik in een DVR.
uitvoering: Samsung PRO Endurance + Adapter microSDXC 256GB
uitvoering: Sandisk High Endurance microSDXC 256GB

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:46
Vivo a329s , altijd goed, duur, ja goed ja.

Heb altijd een wat lager idee bij de ANWB testen, maar deze is wel goed uitgevoerd...

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/dashcams

Afbeeldingslocatie: https://merk.anwb.nl/transform/e5432069-bb19-420a-afb9-9b2e389da497/hoofdfoto-dashcamtest?io=height%3A946%2Ctransform%3Afill%2Cwidth%3A1676

[ Voor 29% gewijzigd door PsYgHo op 31-01-2026 23:36 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Viofo hangt strak tegen je ruit. Andere dashcams willen nog wel eens met een zuignap aan het raam zitten. Dan heb je pas een lelijk blok hangen. Zie hierboven.
Viofo is vrij klein qua afmeting. Ik heb ze in beide auto's zitten.

En ja Viofo heeft uitstekende dashcams. ook in het donker acceptabel, alleen kentekens lezen in het donker blijft heel lastig, maar dat geldt voor elke dashcam.

• DeRooney
sypie schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:47:
@DeRooney Kijk hier eens rond, informatie genoeg te vinden denk ik: Het grote Dashcam-topic
Dank! Mijn search naar 'dashcam' bracht een hoop topics naar voren maar deze niet, in ieder geval niet erg bovenaan.

• DeRooney
Trichoglossus schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 23:56:
Viofo hangt strak tegen je ruit. Andere dashcams willen nog wel eens met een zuignap aan het raam zitten. Dan heb je pas een lelijk blok hangen. Zie hierboven.
Viofo is vrij klein qua afmeting. Ik heb ze in beide auto's zitten.

En ja Viofo heeft uitstekende dashcams. ook in het donker acceptabel, alleen kentekens lezen in het donker blijft heel lastig, maar dat geldt voor elke dashcam.
Eigenlijk ergens wel logisch: je zou een extra lamp ter verlichting nodig hebben om dat te kunnen. Maar wel goed om te weten, dat las ik niet bij andere reviews.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20
Wat voor auto heb je?
FitcamX heeft modellen die bij sommige auto’s bijna onzichtbaar weggewerkt zijn… kwaliteit is dan wel weer wat minder… maar de prijs aantrekkelijk

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
DeRooney schreef op zondag 1 februari 2026 @ 07:19:
[...]

Eigenlijk ergens wel logisch: je zou een extra lamp ter verlichting nodig hebben om dat te kunnen. Maar wel goed om te weten, dat las ik niet bij andere reviews.
Op youtube staan genoeg filmpjes van testen van dashcams, overdag en 's nachts. Je zal al vrij dicht bij een auto moeten rijden 's nachts om een kenteken te kunnen lezen op de beelden.
Ik gebruik de dashcam voornamelijk als eventueel extra bewijsmateriaal bij een calamiteit.

Mijn werkgever wordt wel eens benaderd door mensen, die wat vonden van mijn gedrag op de weg. Dan is het handig als je dat kan ontkrachten met beelden. Voornamelijk van mensen die niet snappen wat invoegen/ritsen betekent, en vinden dat ik vol op de rem moet als hun knipperlichtje aan gaat 8)7

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik ben tevreden met mijn 70Mai A810 dashcam. 70Mai is een dochtermerk van Xiaomi. Enige is, dat ik vind dat hij veel stroom gebruikt in parkeermodus (met de hardwire kit), en wat mij betreft is het terugkijken van beelden vanaf mijn telefoon redelijk onbruikbaar. Het ophalen van filmpjes via de app duurt een eeuwigheid, namelijk.
Maar als ik wat terug wil kijken, steek ik gewoon het geheugenkaartje in mijn laptop.

iRacing Profiel

Pagina: 1