Gaming Pc in de kelder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 18:13

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Hallo MedeTweakers,

Hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn vraag. En of dit het juiste topic is om hem in te zetten.

Ik ben bezig om mijn Gaming PC te verplaatsen (of wil deze gaan verplaatsen naar de kelder).
De rede van deze verplaatsing is dat ik zowel op mijn kamer boven als in de speelkamer beneden gebruik kan maken van de PC (je vraagt je natuurlijk af waarom ga je niet gewoon boven zitten, vrouw en kind vinden het fijn als ik beneden ben :)).

Maar goed, een centrale plek zou zijn mijn kelder, deze is niet heel groot (zit onder de trap, ter vergelijking als de slaapkamer van Harry Potter).

Alleen hier staan natuurlijk al mijn producten die ter opslag. Het blijft normaliter altijd een aangename temperatuur, alleen ik ben bang als ik mijn PC erin zet dat dan de kelder een stuk warmer gaat worden en kans dat mijn producten sneller bederven?

Op veel producten staat namelijk, koel en droog of donker bewaren.

Weet iemand of dit kwaad kan of is dit geen slim idee?

Alvast bedankt.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Beste antwoord (via nitrodesign op 31-01-2026 19:54)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

rdejongjr

Gnome

4 muurtjes en een vloer in contact met de aarde hebben redelijk wat afgifte. Zo lang de luchtstroom van de videokaart niet direct op de chocoladerepen staat te blazen zou ik het gewoon eens proberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

rdejongjr

Gnome

4 muurtjes en een vloer in contact met de aarde hebben redelijk wat afgifte. Zo lang de luchtstroom van de videokaart niet direct op de chocoladerepen staat te blazen zou ik het gewoon eens proberen.

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 18:13

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Ja dat is ook zo, ik ga het proberen.

Topic mag gesloten worden.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:47
Welke videokaart heb je, hoeveel uren speel je ?
Een elektrisch kacheltje is 3000 watt als hij op stand 10 staat. Dus als je een game pc met een 5070 ti hebt, ben je ongeveer 500 Watt aan het stoken (300 watt voor kaart, 150 watt rest pc, rendement 90%). Dus eigenlijk 1/6 van een kacheltje op maximum vermogen...
Dus ja, je zal zeker de temperatuur omhoog gooien als de ruimte klein is en je game sessies lang. Maar nee, het zal er geen sauna worde - eerder rond 15-20*

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 31-01-2026 20:02 ]

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 21:11
Hoe groot is de kamer en kan je er goed ventileren?
Een mens levrt ook nog +/-100watt zonder inspanning te leveren. En er komt nog warmte van je monitor en adapters.
Als het maar bijv. 4m2 is en weinig ventilatie zal het in ieder geval snel heel benauwd worden.
Met 8 mensen kun je al een woonkamer op temperatuur bouden: https://www.kijkmagazine....nodig-om-kamer-verwarmen/