• nimbaaa
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-02 14:14
Hoi Hoi,

Ik heb een super laptop de, HP OmniBook 5 16-bc1872nd -(https://www.mediamarkt.nl...adeontm-780m-1885270.html).

Ik heb ook een mooie schermpje gekocht zodat ik bijna geen kabels meer heb.Samsung 34" ViewFinity S6 S65UC UWQHD High-resolution

Ik ben hier heel blij mee maar ik heb iets raar. Alle kabels zijn verbonden met USB - C naar mijn laptop. Erg handig. Alleen nu laad de laptop soms wel op. En soms dan weer niet. Als ik dan de monitor aan en uit zet gaat die wel weer opladen. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Een andere laptop werkt wel gewoon goed. Kan het mogelijk aan de output kracht liggen? Volgens mij is het Watt voldoende van mijn scherm voor de laptop.

Waarschijnlijk heb ik net pech dat mijn monitor niet genoeg delivery kan geven maar misschien hebben jullie een oplossing, behalve het scherm aan en uit zetten :).

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:03
Beeldscherm zou 90w moeten doen volgens Samsung, laptop heeft een 65w lader, dus dat moet voldoende zijn.
Heb je het al eens met een andere kabel geprobeerd die gegarandeerd geschikt is voor 65>w?
En alle kabels zijn met usb c naar je laptop verbonden, bedoel je dan dat alles via een dongle / hub oid is aangesloten?

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-02 12:18
Is de batterij leeg, of laadt hij niet verder dan 80%? Het laatste kan een instelling zijn. Je hebt zowel in Windows battery health instellingen als in de BIOS. Probeer eens wat verschillende opties uit.

Je kan kijken of er een firmware update is, voor zowel je scherm als je laptop.
Voor de laptop: https://support.hp.com/nl...el/2102788701?sku=BN5C9EA
Voor de monitor: https://www.samsung.com/nl/support/user-manuals-and-guide/

• nimbaaa
Miyazono schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:11:
Beeldscherm zou 90w moeten doen volgens Samsung, laptop heeft een 65w lader, dus dat moet voldoende zijn.
Heb je het al eens met een andere kabel geprobeerd die gegarandeerd geschikt is voor 65>w?
En alle kabels zijn met usb c naar je laptop verbonden, bedoel je dan dat alles via een dongle / hub oid is aangesloten?
Ik heb niet nog zo een kabel. Je moet dan USB C met displaypoort maar die zijn iets duurder dan normaal. De hub zit in de monitor dus alles loopt van de monitor naar de laptop met USB C

• nimbaaa
Baardhaas schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:24:
Is de batterij leeg, of laadt hij niet verder dan 80%? Het laatste kan een instelling zijn. Je hebt zowel in Windows battery health instellingen als in de BIOS. Probeer eens wat verschillende opties uit.

Je kan kijken of er een firmware update is, voor zowel je scherm als je laptop.
Voor de laptop: https://support.hp.com/nl...el/2102788701?sku=BN5C9EA
Voor de monitor: https://www.samsung.com/nl/support/user-manuals-and-guide/
Hoi, het is gewoon willekeur. Vaak die ik mijn beeldscherm aan-en-uit dus staat die vrijwel altijd op 100%

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
Het belangrijkste is wat mij betreft om eerst een poging te doen vast te stellen of het probleem bij de monitor/kabel ligt of de laptop. Heb je nog een andere laptop die je via USB-C kan aansluiten om te testen of je dan hetzelfde probleem hebt?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:03
Heb je toevallig wel een 65w> lader liggen waar je de kabel op aan kunt sluiten om te zien of de kabel via het stopcontact de laptop wel wilt opladen? Even dubbel check om te kijken of de kabel gewoon vervelend doet met deze laptop of dat het toch bij de monitor of laptop ligt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Miyazono op 02-02-2026 17:14 ]

• nimbaaa
Heb een andere kabel geprobeerd met 200 wat. Helaas werkt dit ook niet goed. De laptop met eigen oplader opladen werkt wel.

Ik denk dat de monitor toch onvoldoende wat geeft. Wat jammer is omdat er 90 watt wordt geadverteerd. Wel blijf ik het raar vinden als ik het scherm uit zet, en weer aan, dat die dan wel oplaad. Een oplossinkje maar niet ideaal ;)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 07:16
Firmware wel gecontroleerd? Zoals @Baardhaas voorstelde. Voor beide: het ligt niet altijd aan de monitor.

Als het werkt, zie je dan nog een icoontje in Windows dat het te weinig is? Ik vermoed van niet (heb hier aantal laptops die theoretisch meer vergen dan 90W, maar het werkt wel. Dan zie je een uitroepteken bij batterij-icoon). M.a.w. ik denk niet dat je er vanuit mag gaan dat monitor onvoldoende geeft.

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:47
Hier werkt mijn (werk) HP Elitebook 645 G11 niet goed als deze met USB C gedockt is aan de ultrawide scherm LG 35WN75C-B UWQHD. Hij laad niet op en gaat willekeurig in de slaapstand. Het lijkt iets te zijn met de laptop's handshake naar de monitor wat niet lekker werkt.

Hetzelfde scherm werkt prima met andere modellen laptops (vnl Lenovo), de HP laptop werkt ook prima via een Dell USB-C port replicator op datzelfde scherm. Ook aansluiten via USB C op het scherm tegelijk met de USB C voedingsadapter werkt wel, alleen enkel de monitor USB C kabel werk niet.
Pagina: 1