Kleinere bluetooth oordopjes.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
Hallo allemaal,

Ik weet niet helemaal of dit het goede onderwerp is of dat deze eerder onder telefoons valt. Maar ik dacht, ik begin is bij beeld en geluid koopadvies.

Ik loop al een tijd tegen een probleem aan met draadloze earbuds en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Veel earbuds passen mij niet goed, maar niet vanwege het dopje/tip in de gehoorgang. Het probleem zit juist in de behuizing van het oordopje zelf, die niet goed in mijn oorschelp lijkt te passen. De “casing” is vaak net te groot of heeft een vorm waardoor hij oncomfortabel zit of niet stabiel blijft.

Als voorbeeld: ik heb Galaxy Buds Pro (meegekomen met een eerdere telefoon). Die passen net niet: het gaat, maar comfortabel is het niet echt, en ze vallen toch vrij snel uit. Ik heb recent ook kort de Galaxy Buds 3 geprobeerd; die leken iets beter te zitten, maar ik heb ze niet lang genoeg geprobeerd om er echt zeker van de zijn.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en bij een winkel het eea geprobeerd. Dit is echter wel wat kort, en de meeste oordopjes lijken een soortgelijke behuizing te hebben. Ik kan op internet ook niet heel veel vinden over ''te grote doordopjes'' of eigenlijk ''te kleine oren''. Daar geven mensen altijd tips over hetgeen wat je gehoorgang in gaat. Maar niet over de rest van de bud.

Qua eisen naast natuurlijk comfort:
  • Geluidskwaliteit vind ik belangrijk
  • ANC, touch controls e.d. zijn voor mij minder relevant
  • Als kleinere earbuds iets minder goed klinken, vind ik dat acceptabel
  • Voor echt luisteren gebruik ik toch een over-ear koptelefoon
  • Deze zijn vooral bedoeld voor gemak onderweg
  • Zijn er mensen met vergelijkbare pasvormproblemen die goede ervaringen hebben met specifieke modellen? Tips of richtingen zijn zeer welkom.
Alvast dank!