Vraag

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:10
Wij hebben na het vaststellen van een uitgevallen/defecte omvormer (binnen garantie) het advies gekregen een nieuwe te kopen, Dit vanwege 2 redeneringen van de installateur/verkoper
1) Garantie kon weken duren voor we een vervanging konden verwachten
2) Het was prachtig weer en dus we zouden opbrengst mislopen.

Nu dat hebben we dus gedaan, echter nog geen 5 dagen na installatie kregen wij onze Good WE omvormer terug (Een volledig nieuwe)
...
Betreft ook een 5KW zoals de nieuwe Sol planet (waar we iets minder tevreden mee zijn, want Sonnen app ziet wel batterij status, de sol planet betreft een aparte app. (kleinigheid)

Nu vraag ik me af, mag ik die omvormer gewoon te koop zetten? Ik neem aan dat gezien dit aangekocht is van wel, maar belangrijkste vraag 'zou daar interesse voor zijn?'

Misschien ook van belang België/regio Antwerpen. Betreft dus een hagel nieuwe Good WE omvormer 5KW
...

Alle reacties

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

anpat schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:26:
2) Het was prachtig weer en dus we zouden opbrengst mislopen.
Whut?
In de slechtste maanden van het jaar opbrengst mislopen?
Dan gaat het om, wat, enkele euro's?
Wat is dat voor een raar advies en waarom heb je dat (zomaar?) gevolgt?
...
Betreft ook een 5KW zoals de nieuwe Sol planet (waar we iets minder tevreden mee zijn, want Sonnen app ziet wel batterij status, de sol planet betreft een aparte app. (kleinigheid)

Nu vraag ik me af, mag ik die omvormer gewoon te koop zetten?
Het is jouw omvormer, dus waarom niet.
Maar als je over die GoodWe meer tevreden bent, dan installeer je die toch gewoon en verkoop je die andere Sol die je nieuw hebt gekocht? Misschien kan die zelfs nog wel retour naar de installateur of winkel.

Alles kan stuk.

• anpat
remco_k schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Whut?
In de slechtste maanden van het jaar opbrengst mislopen?
Dan gaat het om, wat, enkele euro's?
Wat is dat voor een raar advies en waarom heb je dat (zomaar?) gevolgt?

[...]
Dit is vorig jaar einde zomer gebeurt, dus ja inderdaad mislopen van opbrengst, dat had ik er idd bij moeten zetten!
Optie is nog wel de Sol Planet weg te halen en de Good WE terug te plaatsen, echter zitten we dan weer met een keuring/Installatie kost

Vraag is dan nog steeds, zou daar interesse in zijn of laat ik die beter liggen als reserver?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:15
anpat schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:02:
[...]

Dit is vorig jaar einde zomer gebeurt, dus ja inderdaad mislopen van opbrengst, dat had ik er idd bij moeten zetten!
Optie is nog wel de Sol Planet weg te halen en de Good WE terug te plaatsen, echter zitten we dan weer met een keuring/Installatie kost

Vraag is dan nog steeds, zou daar interesse in zijn of laat ik die beter liggen als reserver?
Zet hem te koop voor een prijs die je de moeite vindt, komt er iemand, ben je hem kwijt en anders heb je een reserve. Nu vind ik persoonlijk een reserve omvormer een beetje overdreven, maar dat is je eigen keus

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 30-01-2026 15:11 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:13
anpat schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:02:
[...]

Keuring? er hing toch al een gekeurde Goodwe?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• anpat
No Hands schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:37:
[...]

Keuring? er hing toch al een gekeurde Goodwe?
Blijkbaar moet hier in België bij vervanging van onder andere een omvormer de installatie terug gekeurd worden, Ook aan te geven aan Fluvius, zelfs al is het vermogen hetzelfde 8)7

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:13
anpat schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:39:
[...]

Blijkbaar moet hier in België bij vervanging van onder andere een omvormer de installatie terug gekeurd worden, Ook aan te geven aan Fluvius, zelfs al is het vermogen hetzelfde 8)7
Maar, niemand ziet het verschil tussen de ene en de andere Goodwe toch?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• anpat
No Hands schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Maar, niemand ziet het verschil tussen de ene en de andere Goodwe toch?
Om heel eerlijk te zijn kon ik de procedure niet afmaken voor aanmelden bij Fluvius wegens ontbreken van info van de oude omvormer en heb het zo maar gelaten (al moest het binnen de 30 dagen)

Keuring werd aangestuurd door de installateur, dus daar kwamen we niet onderuit.
Pagina: 1