Vraag

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 13:30
Mijn vraag
..Sinds kort een Philips Sync Box en Bridge in gebruik. Werkt niet 100% zoals ik zou willen maar ben wel tevreden over het extra lichteffect wat het geeft.

Ik heb er mijn Ziggo kastje en een Nvidia shield tv pro aanhangen en de uitgang gaat naar mijn Denon avr.

Een probleem (maar niet het probleem waarvoor ik deze topic heb geopend) is dat hij niet altijd automatisch schakelt tussen de Ziggo en de Nvidia. Heb ik 'm gebruikt voor tv te kijken en ik wil 'm de volgende dag voor de shield gebruiken dan staat de app nog op TELEVISIE en moet ik de Box van de stroom halen en weer aanzetten zodat hij over gaat naar de Shield. Niet goed, weet ik, maar ik denk dat dat gewoon een bug is.

Het probleem waar ik deze topic voor open is dit: Speel ik een film af met m'n Shield dan krijg ik Dts of 5.1 via m'n avr te horen. Maar kijk ik televisie dan komt er helemaal geen geluid uit m'n Denon avr.

Iemand een idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Nvidia shield tv pro
-Denon avr x2000
-LG televisie
-Ziggo Next
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via 103720 op 03-02-2026 09:41)

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Door de manier dat je het over meerdere problemen hebt is je verhaal best wazig geworden.

Ik verwacht dat je de boel niet juist hebt aangesloten.

Zowel de Ziggo box en de nvidia shield sluit je aan op de Denon AVR.

De HDMI out van je Denon AVR sluit je aan op de sync box, vervolgens sluit je de HDMI out van je sync box weer aan op de earc hdmi van je lg tv.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• KernelPanic
Door de manier dat je het over meerdere problemen hebt is je verhaal best wazig geworden.

Ik verwacht dat je de boel niet juist hebt aangesloten.

Zowel de Ziggo box en de nvidia shield sluit je aan op de Denon AVR.

De HDMI out van je Denon AVR sluit je aan op de sync box, vervolgens sluit je de HDMI out van je sync box weer aan op de earc hdmi van je lg tv.

• 103720
Excuses als het onduidelijk is. Maar het gaat om het 2e probleem. Ik heb het nu heel anders aangesloten als wat jij schrijft. Ik ga het aansluiten zoals jij het omschrijft en kijk dan of het wel werkt.

• 103720
@KernelPanic , je hebt 100% gelijk. Aangesloten zoals jij het omschrijft en het werkt. Hartelijk dank.

• KernelPanic
Top, als je in de toekomst nieuwe bronnen krijgt dan aansluiten op de extra poorten van de Denon dan blijft alles goed werken :)