• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik gebruik de Galaxy Tab S11 Ultra. Tijdens het opladen krijg ik de melding: Supersnel opladen 2.0.
Ik heb echter ontdekt dat hij maar met 14 watt oplaadt.

Ik gebruik een Anker‑lader (en ook andere laders) die de juiste standaard voor dit apparaat ondersteunen.

Heeft iemand tips om dit te verhelpen en daadwerkelijk 45 watt te halen?

Alvast bedankt!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:53
Met tandenstoker eens grondig de laadpoort reinigen, echt goed prutsen en je zal er waarschijnlijk redelijk wat stof uit halen. Dat stof zorgt dat lader niet goed vast zit en niet goed laadt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Test het eens op een officiële Samsung 45w lader? Bij voorkeur in een Samsung winkel.

Waarom op die manier testen, je sluit zaken uit als dat de generieke lader een bepaalde prioriteit geeft in volgorde van protocollen die anders is dan wat Samsung doet. Mogelijk zit er toch een stukje proprietary technologie in.
Waarom ik dat zeg, ik heb generieke en Samsung laders in huis. Maar bijvoorbeeld mijn ereader weigert opgeladen te worden op mijn Samsung lader, ondanks dat die volgens de specs compatibel moet zijn.
Kortom, mijn vermoeden is er dat er iets is dat mogelijk afwijkt. Maar echt hard is het niet op basis van 1 voorbeeld.

Daarnaast, werkt het niet met originele lader en kabel kun je makkelijk een support case maken zonder uitweg om naar het andere product te wijzen.
Kun je het in een service center van Samsung testen scheelt in de aanschaf, en ziet de medewerker gelijk het probleem.