• Brechtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 20:49
Wij krijgen nu ook ineens de melding van onze Philips TV dat hij het videoformaat niet (meer?) spontaan ondersteunt met meerdere Philips Blu-ray-spelers die wij hebben.
Dat is pas deze week ontstaan terwijl wij die Philips TV al zo'n 1,5 jaar hebben.
Ik had ook nog een klein 'OK'-DVD spelertje (OPD24040) van de kringloop staan en daar heeft de TV geen probleem mee.
Ik heb uiteraard de software van de Philips TV ge-updatet: (43PUS8808/12).
Helpt echter niet.
Wie weet nog een oplossing?

N.B. Het heeft niets met de TV te maken, als ik een HDMI-monitor direct aan de Blu-ray-speler hang geeft de speler de melding: 'unknown' en de monitor:: 'Onbekende disc' Dit terwijl dat hiervoor geen probleem was voor de verschillende DVD's die ik probeer.

[ Voor 21% gewijzigd door Brechtje op 28-01-2026 16:54 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Omdat het hier gaat om een andere televisie en ook een ander afspeelapparaat voor zilveren schijfjes lijkt het mij beter dat dit in een nieuw thema behandeld wordt.

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met HDCP. Mogelijk is er door een firmwareupgrade een sleutel ingetrokken en kan de televisie het beeld daardoor niet meer ontcijferen. Digital Restrictions Managment is er niet in het belang van de consument.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
Dus je Blu-Ray speler is stuk? Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius