Google sheets bewerken via link op mobiel apparaat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Om in ons team te weten wie er op de verschillende speeldagen zijn om mee te doen gebruiken we een Excel bestand dat online ingevuld kan worden. Enige probleem: dat werkt alleen als je de excel app op je mobiele apparaat hebt. Anders kan je niks invullen.

Ik dacht dat dit met Google Sheets niet een probleem zou zijn, dat je die bestanden gewoon kunt openen en invullen zonder dat je de google sheets app op je apparaat hebt maar dat dit gewoon in een online app geopend wordt en je dan je aanwezigheid in kunt vullen (via een validatielijst).

Alleen is dat niet wat er nu gebeurt. Via de link kan je het bestand openen, maar dat is ook alles. Mis ik iets?
ik heb bij de 'delen' instellingen al ingesteld dat iedereen via de link kan bewerken. maar dan moet je nog steeds de app op je apparaat hebben?

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:18
Om te bewerken moet je ook ingelogd zijn met je google account, en dat document moet met bewerken rechten zijn gedeeld met dat google account.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@jeroen3, dat is niet waar. Als je instelt dat iedereen met de link het kan bewerken, heb je helemaal geen account nodig. Want je deelt het via link, niet via user. Men deed dat op m'n vorige werk ook, kon gewoon bewerken via pc zonder ingelogd te zijn met een Google account of wat dan ook.

@DeRooney, het is mogelijk dat de mobiele weergave dit weigert en je probeert door te drukken naar een app. Heb je al geprobeerd om de bij de mobiele browser aan te geven dat je de desktop versie wilt? Het kan hierdoor wel enorm klein en onhandig worden, dus houd hier rekening mee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:18
@Hero of Time oh, dat is dan nieuw. Eerder moest je altijd ten minste ingelogd zijn met een account.
Nu lijkt het inderdaad te werken.

Niet op mobiel, dus de bevindingen van DeRooney zijn juist. Mobiel werkt google sheets niet zonder app.
Als je via edge device emulation op iPhone 12 pro zet verdwijnen de bewerk opties.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jeroen3 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:36:
@Hero of Time oh, dat is dan nieuw. Eerder moest je altijd ten minste ingelogd zijn met een account.
Nu lijkt het inderdaad te werken.
Dat is niet nieuw hoor. Dat van m'n vorige werk is al >4 jaar geleden en daarvoor heb ik ook vaak zat zonder problemen documenten gedeeld en bewerkt zonder account vereiste.
Niet op mobiel, dus de bevindingen van DeRooney zijn juist. Mobiel werkt google sheets niet zonder app.
Als je via edge device emulation op iPhone 12 pro zet verdwijnen de bewerk opties.
Dat is dus wat ik ook aangeef, zet je mobiele browser op desktop versie opvragen en het kan mogelijk werken. Maar of dat dan ook fatsoenlijk bruikbaar is, is een tweede.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DeRooney
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:16:
@jeroen3, dat is niet waar. Als je instelt dat iedereen met de link het kan bewerken, heb je helemaal geen account nodig. Want je deelt het via link, niet via user. Men deed dat op m'n vorige werk ook, kon gewoon bewerken via pc zonder ingelogd te zijn met een Google account of wat dan ook.

@DeRooney, het is mogelijk dat de mobiele weergave dit weigert en je probeert door te drukken naar een app. Heb je al geprobeerd om de bij de mobiele browser aan te geven dat je de desktop versie wilt? Het kan hierdoor wel enorm klein en onhandig worden, dus houd hier rekening mee.
als je inderdaad de desktop site afdwingt kan je op je telefoon de sheet gewoon invullen inderdaad.

• DeRooney
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:26:
[...]

Dat is niet nieuw hoor. Dat van m'n vorige werk is al >4 jaar geleden en daarvoor heb ik ook vaak zat zonder problemen documenten gedeeld en bewerkt zonder account vereiste.

[...]

Dat is dus wat ik ook aangeef, zet je mobiele browser op desktop versie opvragen en het kan mogelijk werken. Maar of dat dan ook fatsoenlijk bruikbaar is, is een tweede.
het gaat om het gebruiken van 5 vakjes waar een validatielijst in staan. is volgens mij aardig gelukt bij m'n teamgenoten.
Pagina: 1