Vraag

• Thoeman
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:42
Ik zoek een?
Een nieuwe telefoon nu mijn one plus nord ce3 lite het begint te begeven

Wat is je budget?
Rond de 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister veel muziek via een Sennheiser momentum 4. Daarnaast browse ik en kijk ik geregeld filmpjes. Af en toe speel ik een spelletje.
Het zou leuk zijn als de camera een beetje Okay is. Ik verwacht absoluut geen topmodel camera, maar merk bij mijn huidige telefoon dat het bij de minste of geringste beweging al slecht word.

Daarnaast hoop ik de telefoon een jaar of 4 te kunnen gebruiken. Dus het liefst een soc die niet nu al traag is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf niet perse een voorkeur voor een merk. Maar zat voor nu te kijken naar Motorola.

Ik kwam uit bij:
Motorola Edge 60 pro

Motorola Edge 70

Hierbij lijkt de 60 pro een betere camera (telelens) te hebben en een sterkere soc. Maar is het update beleid nog maar 2 jaar voor Android updates. Het is wel weer een goedkopere telefoon dan de 70.

Ik sta ook zeker open voor andere merken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voornamelijk of er echt een verschil zit in prestaties tussen de twee bovengenoemde. Of dat er bij een budget van 600 euro een duidelijk betere telefoon te vinden is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:16
uitvoering: Xiaomi 15T Pro, 512GB opslag Grijs (629 bij Belsimpel) (of 256 gb als je onder 600 wilt blijven) is toch wel beetje beste rond 600.

De moto 60 probeert stuk minder snelle soc,maar is wel stukje goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 29-01-2026 07:08 ]

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:02
Als je het niet erg vindt om er iets boven te zitten zou ik altijd gaan voor een (ouder) vlaggenschip.

Bijvoorbeeld de Honor Magic7 Pro, echt flagship specs voor €668 als retourmodel bij Belsimpel of bij een abonnement voor nog iets minder. Véél beter dan bovengenoemde modellen qua camera, SoC, scherm etc. Updates tot ~2031.
Of een Xiaomi 15.

Anders zou je nog een vlaggenschip categorie lager gaan, zoals 99ruud99 zegt een Xiaomi 15T Pro, of een OnePlus 15R, Poco F8 Ultra.