Elegant kinderslot voordeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:16
Ons zoontje van 3 doet steeds vaker zelf de voordeur open. We draaien deze niet op slot als we thuis zijn en zijn eigenlijk op zoek naar een extra simpel en elegant slot(je) zodat hij niet zelf de deur opendoet en weggaat.

Nu heb ik het internet al behoorlijk afgespeurd maar het is erg lastig om een elegante oplossing te vinden. Een knip voor ramen, kettingslotje, kier afstandhouder, schuifslot, een deurklink begrenzer… het kan allemaal maar is bijna allemaal behoorlijk lomp ontworpen en niet echt elegant. Een draaiknop aan de binnenkant van de deur spreekt me aan maar lijkt me niet zo inbraak veilig en heeft hij vast snel in de gaten…

Ik zoek dus een wit of rvs slot(je) dat simpel is. Het hoeft denk ik niet heel veel te houden en schroeven mag. Dan kan ik het zelf op hoogte plaatsen.

Voor ik toch maar een ketting slotje van €5 koop toch maar even kijken of anderen hier niet iets beters voor weten! Chat kon me niet een goede kant op wijzen, dus ik ben op zoek en benieuwd naar jullie ervaringen.

Alle reacties

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:09
Tóch een draaiknop maar dan eentje die je in moet drukken om hem te openen?

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 28-01-2026 19:22 ]

omniscale.nl

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Draaiknop niet veilig vanwege inbraak? In dat geval is er al schade dus heb je bewijs.

Een draaiknop is voor je eigen veiligheid wél aan te raden. In geval van nood/paniek kun je slecht nadenken en niet bedenken waar je sleutels ook al weer liggen. Ik heb een paar jaar geleden een dergelijk slot op mijn deur gezet. De kleine man, inmiddels 6, kan 'm nu wel open krijgen maar komt er niet aan. Toen hij een jaar of 3 was kreeg hij dat slot niet rond, ging net iets te zwaar.

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:16
@posttoast @sypie
Dank voor jullie reacties. Ik zie dat ik ga Nemef voor mijn type sleutel een bijpassend draaiknop cilinder zou kunnen bestellen. Ik zie daar alleen niets over push of hoe zwaar deze rondgaat. Zal er eens meer naar informeren. Onveilig heb ik weleens gelezen omdat ons slot bijna recht naast de brievenbus zit. Dat voelt niet prettig al weet ik niet of je er ooit bij kunt.

Nu is het vooral een slot voor als we thuis zijn, het is echt als extra. Andere ervaringen blijven dus welkom!