Mijn vraag; Om niet dagelijks in een donker huis thuis te komen, zou ik graag een aantal lampen willen bedienen doormiddel van een digitale schakeling. De volgende opties zou ik graag willen benutten;
- Tijdschakelingen inprogrameren
- Astrofunctie, hierdoor hoeven de schakeltijden door het jaar niet aangepast te worden.
- Dim functie, zo hoef ik er geen externe dimmers tussen te plaatsen.
Relevante software en hardware die ik gebruik;
Tot heden heb ik nog geen slimme producten in huis, en gebruik ik gewoon de handmatige dimmers (Gira s3000). Dit wil ik voor de gebruikelijke verlichting ook zo houden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
- Klik aan klik uit smarth bridge. (€79,95 combiset +3 schakelmodules)
- Smart home V2 Hornbach. (€49.95)
KaKu = klik aan klik uit (bespaard wat type werk)
Bovenstaand is de reden dat ik dit topic open, aangezien ik al bijna de KaKu bridge had gekocht, aangzien ik vaker werk met KaKu.
Nou zag ik dat de Hornbach ook een andere smart birdge heeft, echter heb ik hier geen ervarin mee. Het voordeel van deze smart bridge is dat je smart lampen kunt aanschaffen, en deze volgens mij rechtstreeks aanstuurtd. Bij KaKu zal je altijd een externe module/dimmer moeten aanschaffen, en dan ook nog een lamp. Hierdoor zullen de mogelijkheden en kosten van het KaKu stysteem een stuk beperkter zijn.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande systemen, en of raden jullie mij geheel wat anders aan?
- Tijdschakelingen inprogrameren
- Astrofunctie, hierdoor hoeven de schakeltijden door het jaar niet aangepast te worden.
- Dim functie, zo hoef ik er geen externe dimmers tussen te plaatsen.
Relevante software en hardware die ik gebruik;
Tot heden heb ik nog geen slimme producten in huis, en gebruik ik gewoon de handmatige dimmers (Gira s3000). Dit wil ik voor de gebruikelijke verlichting ook zo houden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
- Klik aan klik uit smarth bridge. (€79,95 combiset +3 schakelmodules)
- Smart home V2 Hornbach. (€49.95)
KaKu = klik aan klik uit (bespaard wat type werk)
Bovenstaand is de reden dat ik dit topic open, aangezien ik al bijna de KaKu bridge had gekocht, aangzien ik vaker werk met KaKu.
Nou zag ik dat de Hornbach ook een andere smart birdge heeft, echter heb ik hier geen ervarin mee. Het voordeel van deze smart bridge is dat je smart lampen kunt aanschaffen, en deze volgens mij rechtstreeks aanstuurtd. Bij KaKu zal je altijd een externe module/dimmer moeten aanschaffen, en dan ook nog een lamp. Hierdoor zullen de mogelijkheden en kosten van het KaKu stysteem een stuk beperkter zijn.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande systemen, en of raden jullie mij geheel wat anders aan?