Toon posts:

Skymaster hubje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat ding nou?

Er zitten 5 poorten op. 1 uplink en 4 poorten genummerd van 1t/m4. Op de voorkant zitten ook maar 4 ledjes van deze 4 poortjes.

Ik heb een pc met daarin 2 kaarten, een voor het internet en eentje voor het lan. Op die lankaart zit de hub aangesloten middels een crossed kabeltje op de uplink. En dan een straight kabel naar een andere pc vanaf poortje 1. Maar je raad het al, het werkt niet.

Die Lan kaart voor het interne netwerk heb ik voor ICS ingesteld. Als ik daar de crosskabel direct met andere pc verbind, dan heb ik daar ook internet op dus dat werkt wel. Maar via die hub dus niet.

Hoe werkt dat uplink poortje nou? Moet daar nou een straight of een crossed kabeltje in? Of moet daar direct het kabeltje van de modem in? Kan iemand mij precies uitleggen hoe dat nou zit?

Bij voorbaat mijn dank!

CD

Verwijderd

Dat uplink poortje word gedeeld met of poort 1 of poort 4 van je hubje..
uplink poort wil niks meer zeggen dan een gekruisde versie van een poortje..
dus als je een ander hubje wilt knopen aan deze kun je dat of met een gekruisde kabel in een normaal poortje doen of met een normale kabel in het uplink ( gekruisde ) poortje doen.

pc's kun je het beste aansluiten op de normale poortjes met normale kabels :) ( om verwarring te voorkomen )

suc6

Verwijderd

Ik zou dus even die crossed cable vervangen die je nu in de uplink hebt zitten!!!!! Hier moet namelijk een gewone kabel in. De uplink poort is van zichzelf al crossed!!!