Klemzadel 19mm buis met hardafstand 30mm - Attema 3958

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spikeee
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01 00:18
Goedendag,

Ik heb recent zeer mooie lasdozen gekocht voor in de garage; namelijk de attema AT3950.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CT9h8lOSXUoo9fBYAJGnqoeuaGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvPtJ4BNYiYbtjU4tyxcUa4r.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.attema.com/nl...k2-su-ip40-grijs-ral-7037

Alleen heb ik de volgende uitdaging. de hartafstand van de buisinvoeren van deze lasdoos is 30mm. Dat wijkt net af van de hornbach buisklem/zadelklem/veerklem wanneer deze aan elkaar gekoppeld is. Die van hornbach zijn 27mm bijvoorbeeld.

Ik heb her en der eens nagevraagd maar nog niets passend kunnen vinden. Wie heeft de gouden tip?

Alle reacties

• creo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:14
Lijkt mij dat als je de eerste buisklem op zo'n 15 à 20cm afstand van de lasdoos zet, de installatiebuis wel zo beweeglijk is dat je die 3mm nooit weer terug ziet.

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
precies, en als je last hebt van leidingen die niet waterpas lopen dan in de eerste 20cm een S-bocht buigen en de eerste buisklemmen op 20 cm monteren. En, eigenlijk nog meer gebruikelijk bij deze dozen, kabels gebruiken en de buis en klemmen pas op 10 cm van de lasdoos monteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Haboeri op 28-01-2026 16:58 ]

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iets verder weg monteren van de doos dan heb je het probleem niet.
En je zou ook Schnabl EC19 klemmen kunnen gebruiken. Ik heb ze niet bij in de buurt maar volgens mij komt dit redelijk goed uit.

• Spikeee
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01 00:18
Mijn OCD heeft er last van als het niet perfect uitkomt haha
Ik had gehoopt dat ik gewoon de verkeerde klemmen had gekocht maar het blijkt toch maar lastig te zijn.
Ik ga het eens navragen bij Schnabl. Mocht dat niet werken dan inderdaad grotere afstand en dan de boel een beetje buigen of gewoon zelf een goede buisklem ontwerpen en 3d printen.

Bedankt voor het meedenken.

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:10
Laat het betere niet in de weg staan van het goede. /wijsheid.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Pagina: 1