Ik kocht een tweedehandse vlak/vandiktebank (Record Power PT260) waarbij de verkoper aangaf dat de schakelaar niet goed werkte. Volgens zijn elektricien was het euvel "een defecte overnamespoel".
Ik vond dit schema in de handleiding:
:strip_exif()/f/image/1RyxcHuEcRzZ0fLBRCOz1YMF.jpg?f=fotoalbum_large)
De schakelaar bleek prima in orde. Iemand tipte dat de temperatuursensor van de motor mogelijks defect was. Inderdaad een open connectie, dus ik heb deze kortgesloten. Daarna werkte de machine prima.
Na enkele uren dunne lagen materiaal te hebben geschaafd (kortstondige operatie van de motor dus ik ben niet bang voor oververhitting) wilde ik hem opnieuw aanzetten en ineens knalt de aardlek eruit zodra ik contact maak.
Sindsdien blijft dit keer op keer gebeuren.
Ik heb de schakelaar gemeten (met multimeter) en zie geen connectie tussen fasen en aarde (R=-1). Ook de motor zelf lijkt geen lekkage te hebben (gemeten op de aansluitdraden aan de kant van de schakelaar.
Hebben jullie een suggestie of ik nog iets anders kan meten?
Ik vond dit schema in de handleiding:
:strip_exif()/f/image/1RyxcHuEcRzZ0fLBRCOz1YMF.jpg?f=fotoalbum_large)
De schakelaar bleek prima in orde. Iemand tipte dat de temperatuursensor van de motor mogelijks defect was. Inderdaad een open connectie, dus ik heb deze kortgesloten. Daarna werkte de machine prima.
Na enkele uren dunne lagen materiaal te hebben geschaafd (kortstondige operatie van de motor dus ik ben niet bang voor oververhitting) wilde ik hem opnieuw aanzetten en ineens knalt de aardlek eruit zodra ik contact maak.
Sindsdien blijft dit keer op keer gebeuren.
Ik heb de schakelaar gemeten (met multimeter) en zie geen connectie tussen fasen en aarde (R=-1). Ook de motor zelf lijkt geen lekkage te hebben (gemeten op de aansluitdraden aan de kant van de schakelaar.
Hebben jullie een suggestie of ik nog iets anders kan meten?
:strip_exif()/f/image/98VH4PJFbh6ruPjwxfYJbruM.jpg?f=fotoalbum_large)