• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:46
Ik merk na de update deze week dat mijn systeem bestand behoorlijk groot is, iPadOS 13 GB, Apple Intelligence 8 GB, Systeemgehevens 15 GB. De nieuwste update 26.2.1 wilde eigenlijk niet opstarten op m’n iPad met slechts 64 GB schijf.

Is het normaal dat het systeem 36 GB gebruikt, bij gebruik van 54 GB wil de update niet starten.

Het overgrote deel bewaar ik middels dynamisch beheer in de cloud.

Ondertussen contact met Apple, OneDrive is verwijderd net als Teams, iMovie en GarageBand deze kunnen problemen geven met de cache. Na een herstart zal de cache geleegd worden. Dit heeft tot nu toe voor 8 GB aan vrije ruimte opgeleverd. Dit was per saldo nog geen 500mb aan apps.

Mocht dit allemaal niet voldoende zijn dan is een het herstellen van de iPad de beste keus, met een computer of systeemherstel.

LS

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zie niet echt een vraag anders dan:
Is het normaal dat het systeem 36 GB gebruikt, bij gebruik van 54 GB wil de update niet starten.
Ja, dat is helaas vrij normaal. 64GB is erg weinig in 2026. Kun je Apple Intelligence niet uitschakelen? Het is schandalig dat de iPad Air M1 uit 2022 verkocht is met 64GB opslag.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
Ja, dat is vrij normaal. Op mijn telefoon is iOS zo'n 18GB en systeemdata nog eens zo'n 15GB, maar ik heb meer opslagruimte beschikbaar dan jij op je iPad hebt. Met een 64GB apparaat zal je helaas keuzes moeten maken. Het is ook mogelijk dat daar nog een bestand tussenzit van een mislukte update of iets dergelijks. Daarom is een keer opnieuw beginnen misschien een goed idee.