Home server upgrade dilemma (Jellyfin, Docker)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pocket
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een dedicated home server in te richten, voornamelijk voor Jellyfin (met hardware transcoding), verschillende Docker-services, en misschien klein gameservertje ofzo.

Op dit moment heb ik een oudere build die al een tijdje uit staat omdat hij simpelweg te traag is geworden voor modern gebruik. Dit zijn de huidige specs:

Moederbord/CPU: ASRock J5005-ITX (Intel Pentium Silver J5005 @ 1.50GHz, 10W TDP)

Geheugen: 8GB DDR4 SO-DIMM (Laptop RAM)

Opslag: Meerdere SATA HDD's (het bord heeft 4 poorten die allemaal gebruikt worden)

Voeding: PicoPSU (extern blok)

Behuizing: Mini-ITX

Ik wil nu upgraden naar minimaal 32 GB RAM en zoek een systeem dat krachtig genoeg is om soepel te multitasken. Ook moet het mijn 4 HDDs/SSDs ondersteunen. Ik twijfel tussen drie routes:

NUC / Mini-pc voor de rekenkracht + een NAS of DAS voor de opslag van mijn huidige schijven.

Tweedehands desktop of server waar ik al mijn huidige schijven intern in kwijt kan.

Een compleet andere aanpak (bijvoorbeeld een modern ITX-moederbord in mijn huidige kastje).

Ik ben op zoek naar de meest logische en kosteneffectieve aanpak. Wat zouden jullie kiezen voor een setup als deze en waarom?

Bedankt!