Toon posts:

leadtek videokaart defect??

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een paar dagenterug een Leadtek Geforce2 GTS Pro 64 MB kaart gekocht omdat ik mijn tnt2 te traag vond (ik haalde met 3dmark 2000 maximaal 3400 punten)

Ik heb hem op mijn systeem geinstalleerd (meteen een schone windows 98 installatie,schone ME enz) als ik bijv. 3dmark 2000 draai loopt hij bij de helicopter game (high detail) al meteen vast ik krijg dan allemaal horizontale gekleurde strepen. Ik heb de juiste procedure gevolg wat betreft het installeren ( via 4in1 drivers en alle mogelijke drivers geprobeerd zelfs andere operating systems ) Ook heb ik nog een ander moederbord (incl ander geheugen enz.) geprobeerd om zeker te weten dat het probleem daar niet zou kunnen liggen. Maar ook daar "hing" hij meteen. Ik heb slechts een keer een 3dmark score kunnen bekijken maar die was slechts 3435 punten, dat haalde ik zelfs al met mijn oude TNT2 Ultra kaart. Maar 9 van de tien keer loopt hij vast.

Mijn moederbord is een abit kt-7 en het geheugen is 256 Mb kingston pc133 Processor is een amd duron 800 (er is niets overgeklokt o.i.d)

Ik heb het ook nog geprobeerd op een abit be-6 II met ander kingston geheugen,maar zoals ik al zei ook geen resultaat.

Is deze kaart nu defect????:( :( :(

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

Misschien wordt de videokaart te warm? Dan kan je wel de soort problemen krijgen die jij beschrijft. Kijk of de heatsink goed zit en of de ventilator draait.

Verwijderd

Topicstarter
hij voelt wel warm aan ( ik schat een graad of 25 - 30 )maar alles zit goed vast

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Ik wil nl. weten of ik hem terug moet sturen?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Probeer eens een andere driver (nieuwe Detonator bv.)
en Direct X versie? 8.0 minstens...

succes

Linda

Verwijderd

Kan het misschien aan je voeding liggen? Dat het wattage te laag is of niet constant is?

Heb je ook eventueel andere detonators geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een andere voeding geprobeerd (300 watt) andere versies van directx en ook haast alle denator drivers en de via 4in1 drivers

Verwijderd

Ik had identieke problemen met detonator 12.x en mijn Abit BE6 BX plank, sinds 14.x en Asus TUSL2-C i815 geen problemen meer

Verwijderd

Hey pasjoo

Je kan 2 dingen proberen (ik heb zelf precies dezelfde videokaart):

- In de meeste gevallen moet je de "AGP Driving Value" in de BIOS op manual instellen en dan op de waarde (value) EA zetten (EA is voor videokaarten die nogal een slokje stroom lusten, die jij hebt is daar een goed voorbeeld van ;)).

- Als dat niet werkt moet je eens kijken naar AGP 4x en AGP 2x... in mijn geval toen ik mijn FSB te hoog had ingesteld kreeg ik hetzelfde probleem wat jij nu ook hebt. En moest ik naar AGP 2x omdat met AGP 4x mijn kaart boven de 284 MHz 'effectief' werkte (FSB op 142 MHz -> AGP op 71 MHz -> AGP 4x -> 284 MHz 'effectief'). Met AGP 2x kon ik het dus oplossen of door de FSB te verlagen :)

Ik denk persoonlijk dat de eerste oplossing wel werkt.
Succes
Edwin

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:44 schreef DarkEagle het volgende:
Hey pasjoo

Je kan 2 dingen proberen (ik heb zelf precies dezelfde videokaart):

- In de meeste gevallen moet je de "AGP Driving Value" in de BIOS op manual instellen en dan op de waarde (value) EA zetten (EA is voor videokaarten die nogal een slokje stroom lusten, die jij hebt is daar een goed voorbeeld van ;)).

- Als dat niet werkt moet je eens kijken naar AGP 4x en AGP 2x... in mijn geval toen ik mijn FSB te hoog had ingesteld kreeg ik hetzelfde probleem wat jij nu ook hebt. En moest ik naar AGP 2x omdat met AGP 4x mijn kaart boven de 284 MHz 'effectief' werkte (FSB op 142 MHz -> AGP op 71 MHz -> AGP 4x -> 284 MHz 'effectief'). Met AGP 2x kon ik het dus oplossen of door de FSB te verlagen :)

Ik denk persoonlijk dat de eerste oplossing wel werkt.
Succes
Edwin
Al die dingen heb ik al geprobeerd maar helaas geen resultaat. (wat haal jij trouwens voor 3dmark score) ?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
horizontale gekleurde strepen he?, komt mij
erg bekend voor
dat had ik met mijn voodoo2 en het bleek dat het
geheugen van die kaart stuk was
ik hoop voor je dat het niet zo is, dat is weer een
heel gezeik met omruilen enzo

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1370576

3DMark2001 score is 4284 (specs: Athlon 1400@1490, 512 MB DDR, cideokaart oc'ed 210/450).

Als hij het in beide PC's niet doet (verschillende OS'en neem ik aan; hier bedoel ik mee dat je niet je HD in de andere PC stopt en dat dan Windows de hardware lekker opnieuw vindt, want dan weet je meteen waar je probleem zit ;)) dan is hij wel defect denk ik.
Ik neem namelijk aan dat je ook een keer geprobeerd heb windows opnieuw erop te zetten. En ik zou dat dan doen met die Abit BE6-II (BX chipset is niks mis mee, daar kan je op rekenen).
BTW Kingston geheugen PC133 heb ik ook gehad en kijk uit met het draaien op 2-2-2 op 133 MHz. Probeer in de bios eerst eens alles op standard defaults te zetten (later kan je alles toch terugzetten naar wens :D). Sommige fouten komen pas naar boven op het moment dat er een andere kaart in wordt gedaan. Dus kijk nergens raar van op. Ook PCI slot 1 vrij houden.

Als dat allemaal niet werkt, dan moet je er maar mee teruggaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op aanraden van Europc een ander moederbord ( msi k7t266pro) gekocht en mijn problemen zijn over, mijn videokaart was dus niet defect, ook mijn moederbord is niet defect, hij kan alleen niet met die kaart samen. Ook mijn oude abit be-6 II werkt niet met die kaart, dus lijkt het aan de combinatie abit - leadtek te liggen.

Voor mij geen abit meer!!!!!

Verwijderd

Hoi pasjoo,

sinds de aanschaf van mijn MSI K7T Pro2-A (met VIA KT133 chipset) ervaar ik hetzelfde probleem als jij toen je nog je Abit KT-7 had. Voornamelijk tijdens 3D applicaties zoals 3DMark 'hangt' het systeem plots. Maar ook 'gewoon' in Windows 98 (SE) hangt het systeem grofweg eens per uur. Mijn systeem bestaat uit dezelfde onderdelen:

- MSI K7T Pro2-A (VIA KT133)
- AMD Duron 800
- Leadtek GeForce 2 MX-400 64Mb
- Soundblaster Live! Value
(en verder nog AOpen DVD-Rom, Maxtor ATA 66, maar ik denk niet dat het probleem hier in zit)

Verder heb ik op het net nog het volgende artikel gevonden. Of er verband is tussen mijn probleem en het probleem beschreven in het artikel weet ik niet, maar het lijkt erop dat de VIA chipset af en toe instabiel kan zijn of niet helemaal goed werkt.

-->
VIA + GeForce 3 + Det 4 = BadShawnNov 13 2001
My streak of bad headlines and warnings continues! Hurin has sent along word that users with a GeForce 3, any VIA chipset, Win 98/ME and the new Nvidia Detonator 4 drivers may encounter up to a 60% performace loss. Get the full skinny at onlinekosten.
Only a specific combination causes the error, a specific type of graphic card (the GeForce3), a specific chipset (all VIA-chipsets), a specific operation system (Windows 98 / ME) and a specific driver (Detonator 4). The change of just one point eliminates the bug.

Like in the Live!-case, the base for this bug is a VIA-chipset. But in this case, the type of the chipset is not important, the KT133A has the same problem as the KT266A or a P4X266 - even Pentium4-systems could have the problem.

The VIA chipset involved in performance loss? What a shocker!Brought to you by http://www.EvilAvatar.com!<--

Ook ik heb de allernieuwste 4in1 drivers geïnstalleerd, de allernieuwste Detonators XP, heb de bios naar versie 3.1 geupdated, verschillende versies van DirectX geïnstalleerd etc.

Ik heb de moed daarom ook opgegeven en heb besloten om net als jij een andere moederbord te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar het Asus TUSL2-C moederbord met i815EP chipset. Aangezien de duron hier niet op past, ga ik ook meteen een andere processor aanschaffen nl. de 1000 MHz Celeron-A.

Ben eigenlijk best benieuwd of pasjoo en ik de enige zijn die dit probleem hebben ervaren...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 10:17 schreef aeon20 het volgende:
Hoi pasjoo,

sinds de aanschaf van mijn MSI K7T Pro2-A (met VIA KT133 chipset) ervaar ik hetzelfde probleem als jij toen je nog je Abit KT-7 had. Voornamelijk tijdens 3D applicaties zoals 3DMark 'hangt' het systeem plots. Maar ook 'gewoon' in Windows 98 (SE) hangt het systeem grofweg eens per uur. Mijn systeem bestaat uit dezelfde onderdelen:

- MSI K7T Pro2-A (VIA KT133)
- AMD Duron 800
- Leadtek GeForce 2 MX-400 64Mb
- Soundblaster Live! Value
(en verder nog AOpen DVD-Rom, Maxtor ATA 66, maar ik denk niet dat het probleem hier in zit)

Verder heb ik op het net nog het volgende artikel gevonden. Of er verband is tussen mijn probleem en het probleem beschreven in het artikel weet ik niet, maar het lijkt erop dat de VIA chipset af en toe instabiel kan zijn of niet helemaal goed werkt.

-->
VIA + GeForce 3 + Det 4 = BadShawnNov 13 2001
My streak of bad headlines and warnings continues! Hurin has sent along word that users with a GeForce 3, any VIA chipset, Win 98/ME and the new Nvidia Detonator 4 drivers may encounter up to a 60% performace loss. Get the full skinny at onlinekosten.
Only a specific combination causes the error, a specific type of graphic card (the GeForce3), a specific chipset (all VIA-chipsets), a specific operation system (Windows 98 / ME) and a specific driver (Detonator 4). The change of just one point eliminates the bug.

Like in the Live!-case, the base for this bug is a VIA-chipset. But in this case, the type of the chipset is not important, the KT133A has the same problem as the KT266A or a P4X266 - even Pentium4-systems could have the problem.

The VIA chipset involved in performance loss? What a shocker!Brought to you by http://www.EvilAvatar.com!<--

Ook ik heb de allernieuwste 4in1 drivers geïnstalleerd, de allernieuwste Detonators XP, heb de bios naar versie 3.1 geupdated, verschillende versies van DirectX geïnstalleerd etc.

Ik heb de moed daarom ook opgegeven en heb besloten om net als jij een andere moederbord te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar het Asus TUSL2-C moederbord met i815EP chipset. Aangezien de duron hier niet op past, ga ik ook meteen een andere processor aanschaffen nl. de 1000 MHz Celeron-A.

Ben eigenlijk best benieuwd of pasjoo en ik de enige zijn die dit probleem hebben ervaren...
ik ook ja

Verwijderd

TNT 2 rulez!

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 23:53 schreef pasjoo het volgende:
Hoi, ik heb een paar dagenterug een Leadtek Geforce2 GTS Pro 64 MB kaart gekocht omdat ik mijn tnt2 te traag vond (ik haalde met 3dmark 2000 maximaal 3400 punten)

Ik heb hem op mijn systeem geinstalleerd (meteen een schone windows 98 installatie,schone ME enz) als ik bijv. 3dmark 2000 draai loopt hij bij de helicopter game (high detail) al meteen vast ik krijg dan allemaal horizontale gekleurde strepen. Ik heb de juiste procedure gevolg wat betreft het installeren ( via 4in1 drivers en alle mogelijke drivers geprobeerd zelfs andere operating systems ) Ook heb ik nog een ander moederbord (incl ander geheugen enz.) geprobeerd om zeker te weten dat het probleem daar niet zou kunnen liggen. Maar ook daar "hing" hij meteen. Ik heb slechts een keer een 3dmark score kunnen bekijken maar die was slechts 3435 punten, dat haalde ik zelfs al met mijn oude TNT2 Ultra kaart. Maar 9 van de tien keer loopt hij vast.

Mijn moederbord is een abit kt-7 en het geheugen is 256 Mb kingston pc133 Processor is een amd duron 800 (er is niets overgeklokt o.i.d)

Ik heb het ook nog geprobeerd op een abit be-6 II met ander kingston geheugen,maar zoals ik al zei ook geen resultaat.

Is deze kaart nu defect????:( :( :(
Ik zou zeggen van niet, want:

1. Het gebeurd in "High" detail
2. Ik heb deze videokaart ook en bij mij doet ie ut gewoon en dat zelfs op een PII 450 met 192 MB Ram!!

Verwijderd

Ff een update, ik heb nu dus ipv een Abit BE6 een Asus TUSL2-C. Ook een 340W voeding ipv een 230. Het probleem komt nog steeds voor (verticale bruine strepen), zo ziet het er ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvherpen/images/leadtek_lockup.jpg

Ik heb het wel zeer sporadisch, alleen als m'n videokaart echt lang achter elkaar gebruikt wordt. Meestal op de 2e dag van een lan krijg ik een paar vastlopers, dus na een uur of 8 achter elkaar spelen pak em beet. Ik gebruik detonators uit de 21/22 serie. Ik heb (tijdens die lans) van alles geprobeert maar het probleem blijft. Ik denk dat het aan het geheugen ligt. Het is echter niet heel erg, het komt maar zelden voor. Ik ga het niet op mijn garantie verhalen, ten eerste omdat ik de kaart bij een wazige zaak (Queen Systems) heb gekocht, waar ik weinig vertrouwen heb ik de RMA procedure, ten 2e omdat het probleem erg moeilijk te vinden is en de kans dus groot is dat ik de kaart zo terug krijg. Ten derde omdat ik de standaardpasta heb vervangen voor arctic silver, ik denk dat ik hierdoor geen garantie meer heb. Het komt dus zo te zien vaker voor met de Leadtek GF2Pro's, ik heb er op andere forums ook over gelezen. Voor zover ik weet is er geen oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij lag het duidelijk aan de combinatie abit kt7 en de videokaart (ik heb die abit ook nog draaien met een tnt2 ultra en heb geen problemen mee,dus dat bord is niet defect) En met mijn msi moederbord en de Geforce kaart haal ik nu een 3Dmark200 score van 6914 :) :)

lang leve MSI !!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel 3Dmark2000 uiteraard

in 3Dmark2001 haal ik iets meer dan 2800 punten, dat is blijkbaar niet zo goed ??

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Ok dit probleempje is heel makkelijk op te lossen (bij mij was dat in ieder geval zo :P )

Dit moet je doen: Ga in je bios, ga naar advanced settings ofzo (kweenie meer precies welke het was) Zoek ff je grafics appature size, normaal staat deze waarschijnlijk op 128mb, deze moet op 64mb komen te staan, dan zou het opgelost moeten zijn.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb met die geforce 3 op 256 staan video buffer ach wat maakt het ut :)

Verwijderd

Ik heb een i815EP mobo en daar kan ik alleen kiezen tussen 32 en 64 voor aperture size, en ik krijg die vastlopers op beide instellingen.

Gisteren gebeurde het weer na anderhalf uur RTCW. Daarna heb ik het geheugen teruggeclocked van 400 naar 366 en daarna geen last meer van gehad....

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgroote/Videokaart.jpg

Dit is wat nu krijg op m'n Leadtek Winfast Titanium 200 TDH (Gforce3) videokaart.
Dit gebeurd veel als ik filmpjes probeer te kijken.
Het beeld trild als een gek, net alsof de refreshrate niet helemaal in de haak is, maar die staat normaal op 70 hz dus moet goed wezen, ook windows draait normaal op die refreshrate.
Pas als ik de mediaplayer opstart begint het beeld te trillen.
Als ik dan de refreshrate op 75 hz zet en speel ik weer een filmpje af krijg ik het scherm hierboven.
Maar het is niet aleen maar bij filmpjes, ook soms in een spel doet i dit.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal in de haak is met de drivers, maar die zijn allemaal up to date.
de via 4-1, nvidia detonator, bios, geluidkaart, netwerkkaart, noem maar op, waar de nieuwste drivers waren heb ik geinstalleerd, ook de nieuwste directx 8.1 en de BDA, alle windows updates, jezus noem maar op, het helpt geen ene zier.
En het gekke is dat ik 2 van die kaartenheb.
Een in in m'n eigen systeem, en 1 in een andere, met compleet andere hardware.

Snap jij het snap ik het.

Ik zal nog wat proberen, door wat 'oudere' videokaartdrivers te installeren en oudere 4-1, misschien dat hier iets niet lekker zit.
Nieuwe drivers betekend niet altijd vooruitgang.

^Ripper

(weer 5 minuten de spellingsvouten eruit aan't halen :( )
Pagina: 1