DIN audio plug met grote diameter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 09:22
In een turnhal is er een audio system waar ik graag het geluidssysteem van zou willen gebruiken. De aansluiting iis een 5 pins DIN. Echter past een standaard DIN (16mm.) niet. Na vele uren zoeken op internet, lijkt het erop of er wel grotere diameter DIN pluggen bestaan (industrieel) maar ik heb geen idee waar ik deze zou kunnen bestellen. Zelfs niet op de chinese bekende leveranciers.
Het mooiste zou een DIN kabel met een 3,5 barrel aansluiting zijn, om zo een telefoon direct aan te kunnen sluiten (als dat al mogelijk is.) Graag hoor ikik of iemand een idee heeft waar deze te vekrijgen zijn en of het moglijk is om een telefoon direct aan t sluiten. Ik heb helaas niet veel meer informatie over het systeem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sUX91aQXtv0s_sqJfZ6zffrTfw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YMII5pBHAtNxZeUM04tY0Xgd.jpg?f=user_large

Alle reacties

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Ziet eruit als een standaard 5 pin XLR connector. Misschien daar eens op zoeken?

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Om te kunnen bepalen of je er een telefoon/microfoon op aan kunt sluiten hangt het er vanaf waar de aansluiting naartoe gaat. Mengtafel/versterker o.i.d.

• Bugs4Bugs
Zal een kijken of ik uit kan vinden hoe het systeem in elkaar zit. Ziet er niet uit dat er iets toegankelijk is om iets aan te sturen. Zal eens wat deuren open trekken.
Ga in ieder geval op zoek naar XLR/DMX.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je ziet is volgens mij een 5 pins XLR aansluiting. Meestal gebruikt voor DMX, das aansturing van effect verlichting zoals stroboscoop en scanners, en niet voor audio.

Dus eerst de vraag: weet je zeker dat dit het audio deel betreft?

Vervolgvraag is hoe de pinout is. YMMV daar. Het kan idd audio zijn, maar die kans is niet heel groot.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bugs4Bugs
Het is in het Noors, maar er hangt een bordje onder met "Lydanleg" (geluidsinstallatie) Ik zou denken dat het gebruikt is voor een microfoon

[ Voor 23% gewijzigd door Bugs4Bugs op 27-01-2026 21:15 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ding is iig goed gebruikt, want aan de bovenkant hoort een metalen vergrendeling te zitten die weg is ;)

Heb je een overzichtsfoto of minder ingezoomd? Kijken wat er nog meer staat, wellicht vergelijkbaar, waardoor we dingen wellicht kunnen afleiden.

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 27-01-2026 21:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
The Eagle schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:27:
Ding is iig goed gebruikt, want aan de bovenkant hoort een metalen vergrendeling te zitten die weg is ;)
Inderdaad, die zie je hier zitten:
DJ-Verkoop: Adam Hall Connectors Chassis connector XLR 5-PIN female D-type

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je dan zo'n XLR plug nodig hebt maar de vraag blijft dan wel even of je daar wel een telefoon op kan aansluiten. Weet van vroeger dat de din aansluiting vaak was voor b.v. een cassettedeck of iets dergelijks aan te sluiten maar dat was allemaal line-in en line-out. Microfoon via XLR is eigenlijk bijna altijd maar 3 pins dus ik vermoed dat deze aansluiting alleen voor externe apparaten geschikt is.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:58

Bob Popcorn

Plop!

5 pins voor audio zie je soms als er ook nog een preamp voor de microfoon voor zit ofzo. Spanning over pin 3/4 zou iets van 15v-20v kunnen zijn en pin 5 kan voor fantoom (48v) worden gebruikt. Ik ken het vanuit de professionele wereld praktisch niet, en mijn bedrijf bouwt al heel wat jaartjes AV installaties.

5 pins XLR gebruik je voornamelijk voor DMX (licht dus).

Het is dus zonder andere afbeeldingen of schema's praktisch onmogelijk om te gokken wat je hier op kunt aansluiten.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:37
Boor de popnagels uit en vervang het chassis deel voor iets waar je wel direct op aan kan sluiten. D size heeft veel.
Je zult in elk geval toch de boel open moeten maken om intern te zien hoe het bedraad is

Lost In Music

• Bugs4Bugs
Ben voorlopig niet in de turn hal, maar zodra ik tijd heb, zal ik eens in het systeem duiken en zien hoe het in elkaar steekt. De hal is van de gemeente, dus ik mag nog geen gat in de muur boren zonder toestemming. Ik heb een in ieder geval weer een goed aantal mogelijkheden om te zoeken naar de juiste plug. Zal dit topic updaten zodra ik iets meer weet.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:43
De XLR-pluggen en chassisdelen zijn volop te krijgen. O.a. bij Reichelt. Je kan dan eventueel zelf een verloop kabel maken als dat nodig is. Je moet wel de pinbezetting weten.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:33

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat ik dan tegen kom is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CLGmgxztlDOTtWWwlVAtLYfQbI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wTbqBzdvOi0wqPVmhLw0sb9i.jpg?f=user_large

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
Bij 100 volt geluidsinstallatiea kom ik wel eens 5-polige (tafel)microfoons tegen, de microfoon zit dan echter niet op de 100V lijn maar op een aparte line in van de versterker.
Pagina: 1