Outlook Classic blijft maar mappen synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:46
Ik ben voor een kennis Office aan het installeren.
hij heeft zelf een gmail email adres en wilt deze binnen kunnen halen in Outlook (classic)

nu heb ik een account voor hem aangemaakt en mail word zowel verstuurd als ontvangen maar
elke keer blijft Outlook maar synchroniseren. en niet even een paar seconden maar echt 12 minuten ofzo.

heb al geprobeerd de OST file te verwijderen maar dit gaat niet, er wordt aangegeven dat deze geopend is.
bij pad van Hoofdmap al een Postvak IN gezet maar dit werkt ook niet, dan hij wel zo klaar maar mis ik al mijn mappen.

kan iemand me iets verder helpen?

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

JE gaat van een webmail-oplossinge (Gmail) naar een oplossing waarbij alle mail lokaal staat (Outlook).

Dat Outlook dus wil gaan synchroniseren is logisch... Alle mail die zich in de Gmail-map bevindt (met alle labels die er aan de mails hangen) moet worden gedownload. En de tijd die daarvoor staat wordt beinvloed door de grootte van de mail-folder bij GMail en de internetverbinding.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:46
Hoi Jester, bedankt voor je reactie,

maar is het niet zo dat als eenmaal de mappen gedownload zijn dit daarna niet meer hoeft?
en dan zou het synchroniseren toch veel sneller moeten? of blijft outlook elke keer weer opnieuw de mappen downloaden?