Eenvoudige wifi speaker met Spotify Connect voor in garage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor een achtergrond muziekje in de garage zoek ik een eenvoudige speaker met als belangrijkste eis: Spotify Connect.

Voorheen zou ik hiervoor een Google Nest Mini of IKEA SYMFONISK gekocht hebben, maar die zijn niet meer verkrijgbaar (tegen normale prijs).

Een alternatief als een Sonos ERA 100 is al snel 250 euro (soms in de aanbieding voor ~160).
Goedkooere alternatieven kom ik niet tegen. Op zich geen probleem, maar ik vroeg me af of er in de range 35-100 euro (Zoals de Mini of SYMFONISK dus) tegenwoordig geen aanbod meer is? Of zie ik kandidaten over het hoofd?

Alle reacties

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16:26
Amazon Echo Dot?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 11:34
De goedkoopste kant en klare oplossing is een Xiaomi smart (IR) speaker. Soms zit ook nog een klok in :)
Verwacht echter geen thuis-bioscoop ervaring

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 28-01-2026 09:32 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03

FreakNL

Well do ya punk?

Hoeveel ruimte heb je in de garage? Bij een kringloop kun je vaak voor een prikkie twee prima speakers en een ouderwets amplifier kopen.

Spotify connect is dan hetgeen wat het duur maakt (sowieso) maar met een Pi kun je de kosten drukken.

Wil je echt een off the Shelve oplossing dan wordt het echt duurder

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31

4POX

Everybody is wired

Je kan zoeken naar een WIfi Radio. Ik heb op mijn bureau een Philips TAPR802 staan voor een beetje Radio en Spotify. In de keuken een Medion wifi Radio die ik voor 20 euro in de kringloop heb gevonden. Je hebt daarmee ook wat flexibiliteit als Spotify op een dag zegt. We stoppen met Spotify Direct.

voorbeeld https://www.marktplaats.n...a-speaker-spotify-connect of https://www.marktplaats.n...etradio-met-app-bediening

AKA Rinkel weblog

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 08:16

DirtyBird

Praktiserend denker

jbl charge 5 wifi is af en toe rond de 120 te krijgen en nu 134. Is iets boven je budget, maar is volgens mij het beste wat je kan krijgen voor dit geld. Ik heb er zelf ook een tijdje naar gezocht omdat ik de toen 180 die die kostte teveel vond, maar niks gevonden helaas. Uiteindelijk deze dus gedaan toen ie 120 was. Geen spijt van :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:09
En als je een simpele draadloze BT speaker neerzet en streamt vanaf je phone?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• tleegwater
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Als je powered speakers hebt (kringloop bijv.), dan kun je hier mee uit de voeten:
https://www.up2stream.net...tream-mini-receiver-board

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik heb al jaren met grote tevredenheid een Kenwood Internetradio. Deze klinkt erg goed voor het formaat en heeft zowel Spotify Connect, internetradio, DAB, FM als bluetooth. Hij moet wel aan de netspanning. Inmiddels is deze voor nog geen € 130,- nieuw te koop. Op marktplaats wordt deze aangeboden voor € 100,- (dan zou ik met dit verschil voor een nieuwe gaan).

Er zijn ook nog andere merken die Undok ondersteunen, dat is de app waarmee o.a. deze Kenwood via je telefoon te bedienen is, maar waarmee je ook een multiroomsysteem zou kunnen opzetten. Daar heb ik geen ervaring mee. Volgens mij ondersteunt Philips ook dit systeem, maar dat weet ik niet zeker. Ook Audizio heeft verschillende modellen met ondersteuning voor Undok. Kenwood naast radio's zoals ik heb ook 2.0 versterkers met losse boxen. Dus met dit systeem kun je ook verder gaan dan een losse unit met ingebouwde luidsprekers.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dank voor de suggesties!
In de hoek van internet radio's was ik nog niet gedoken, daar zitten inderdaad wat interessante kandidaten.

Er is plek genoeg voor 'domme' speakers en Spotify Connect toevoegen met een Pi klinkt als een leuk knutsel project.

Via bluetooth zou kunnen, maar ik prefereer het gemak van Spotify Connect en de bijkomende voordelen daarvan boven de bluetooth optie.

Draagbaar is niet nodig. mag gewoon standaard in een stopcontact zitten.

Ben inmiddels gegaan voor een setje https://www.mi.com/nl/product/mi-smart-speaker/ van een mede-tweaker. Vast en zeker meer dan prima voor wat achtergrond muziek in de garage.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 28-01-2026 12:25 ]

Pagina: 1