TikTok VS zegt dat 'censuur' bij content over…

Pagina: 1
Acties:

• bram_001
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03
Artikel: nieuws: TikTok VS zegt dat 'censuur' bij content over Epstein en Trump kwam d...
Auteur: @YannickSpinner

Hallo,

Volgens mij dreigde Trump niet met het afsluiten. Dat was al volgens mij toen Biden aan de macht was. Trump stelde het besluit namelijk meerdere keren uit.

Het is een nuance maar ik denk wel een belangrijke.

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:04

YannickSpinner

Redacteur
Absoluut! Ik verander de bewoording een beetje

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Vraagje: hoe plausibel acht je het zelf dat een stroomstoring als een soort hele specifieke woorden filter fungeert?

Het doorplaatsen zonder kanttekening van een enorm onrealistisch scenario voor een enorm impactvolle observatie is mijn insziens een groeiend probleem.

Prima dat beide bronnen worden geraadpleegd en geciteerd, maar écht, we hebben duizenden mensen rondhangen die bezig zijn met tech elke dag en het geluid van de facepalms die ze collectief maakten na het lezen van de ‘uitleg’ galmt nog weken na. Als redacteur mag je toch wel iets toevoegen aan zo’n bericht, of een vakgenoot evt laten citeren oid?

Aka: benoem bs als het eruit ziet als bs en ruikt als bs, met verwijzing naar de originele uitleg. Of geef er een iets kritischere draai aan?
edit:
ben gaan zoeken naar storingen maar kan dat niet vinden. Ook outage pagina’s melden wel raar gedrag maar geen uitval. TheVerge schreef er dit over:
https://www.theverge.com/news/867873/tiktok-down-outage-us-data-center-power-outage

Wellicht is het plausibel.. we zullen zien. Onderliggende vraag blijft overeind staan: hoe kritisch kunnen, mogen en willen we zijn om te voorkomen dat we een spreekbuis zijn voor onzin?

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-01-2026 23:18 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!