Nieuw Word document niet meer te bewerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ferrari412T2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01 15:29
Ik heb een probleem bij een klant met Word 365. Klant wil een nieuw document aanmaken. Als de klant daarna het document opslaat en weer wil openen is het niet meer te bewerken. Er staat dan linksonder in beeld “deze aanpassing is niet toegestaan omdat het document is geopend voor alleen lezen”. Als ik dan de eigenschappen van het document neem dan staat alleen lezen niet aangevinkt. Het gekke is als ik een document op zijn directe C schijf wil opslaan geeft hij aan dat hij geen rechten heeft om het bestand daar neer te zetten. Ik denk niet dat het alleen lezen probleem daarmee te maken heeft. Als ik een Excel document aanmaak en daarna opsla op het bureaublad is het WEL te lezen en bewerken. Enig idee waar dit probleem zit? Ik heb 365 al herstelt, maar geen resultaat. Ik heb het bestand normal.dot ook al verwijderd, ook geen resultaat.
Het gekke is dat als je het document opslaat op het bureaublad dan ziet het er eerst uit als een normaal document van Word en een paar seconden later is het document wit en zie je rechtsonder het logo van Word.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het een beheerde MS365 omgeving (bv. E5 licenties), of losse Office installatie zonder policies etc? Enige relevante info in de event logs?

Je zegt dat Word365 is hersteld: overweeg volledig verwijderen, reboot, sfc etc, en dan pas herinstallatie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ferrari412T2
Dank voor je reactie. Het gaat om een 365 personal licentie, dus verder geen gekke dingen. Ik heb het volledig verwijderen nog niet gedaan, mede omdat Excel en de rest wel goed werkt. Ik dacht misschien ergens een instelling in Word, dus ik tot nu toe nog niet heb kunnen vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik den dat dit geen instelling is maar een bug / fout. In Office, in Windows of 'fysiek'. En dat laatste verwacht ik niet als het gedrag voorspelbaar is.

Windows: Use the System File Checker tool to repair missing or corrupted system files ... (dism en dan sfc)
En Office is het makkelijkste te doen door helemaal te verwijderen en terugzetten als een repair inderdaad niet werkt. Voor de zekerheid vooraf even een backup maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ferrari412T2
Ik ga het proberen, maar moet toch even wachten totdat ik kan inloggen bij de klant. Dank voor je info en meedenken!