glasvezel bij graafwerk in de straat stukgetrokken, melden?

Pagina: 1
Acties:

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 18:52
Een paar maanden terug zag ik dat een graafploeg van de electriciteits-netbeheerder (liander), die nieuwe stroomkabels onder de stoep van een straat (openbare weg) aan het aanleggen waren, een glasvezel kabel (een enkele individuele kabel van een bundel van 4) stukgetrokken hebben. De glasvezel is nooit gerepareerd, dus hij zal wel niet in gebruik zijn geweest bij het huis waar die naartoe liep, en het gat is een week later weer mooi dichtgegooid zonder het te fixen.

Nu vraag ik me af of de beheerder (en dat is KPN (voorheen reggefiber)) zoiets nu zou willen weten of dat zo een 'enkele' gebroken kabel ze niet stoort. Ik heb gezocht naar een mailadres o.i.d. om in elk geval te melden waar de schade zit en heb een mooi fototje van de exacte plek en de afgerukte vezel 8) als ze interesse hebben...

Weet iemand of het zin heeft zo iets te melden, en waar dan? Als tweaker voelt het niet goed, dat ik weet dat er ooit iemand een glasvezel abonnementje zal afsluiten en er dan (onverwacht) achter komt dat het niet werkt en pas na zoeken en graven in de straat er uiteindelijk hopelijk licht uit zijn kabeltje in zijn meterkast zal komen...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33
Daar komen ze vanzelf wel achter als die kabel gebruikt gaat worden. Als er nu geen klanten op actief zijn gaan ze er geen tijd/geld in steken, die graafploegen hebben het druk genoeg. Als er iemand klant wil worden en de monteur vindt geen lichtsignaal dan hebben ze ook nog wel technieken om te meten waar de fout zit en dan gaat het dan hersteld worden. Ik zou er niet wakker van liggen als het je eigen kabel niet is zeg maar :) .

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als het jou rust geeft. Meld het bij de gemeente, die hebben ook toestemming gegeven toen ze gingen graven. Wat de gemeente ermee doet is de vraag. De ene gemeente is de ander niet.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40
AzertyNL schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:59:
De glasvezel is nooit gerepareerd, dus hij zal wel niet in gebruik zijn geweest bij het huis waar die naartoe liep, en het gat is een week later weer mooi dichtgegooid zonder het te fixen.
Je hebt er een week lang naast gestaan?

Spel en typfouten voorbehouden