Siemens vaatwasser geeft storing halverwege programma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AmigaPower
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
Onze Siemens SE65M380EU/10 inbouwvaatwasser heeft sinds enkele maanden een probleem met het afvoeren van het water. Ongeveer halverwege het programma begint het apparaat te piepen, hoewel het programma wel doorgaat. Wanneer ik dan de deur open, hoor je duidelijk het water de afvoer in lopen. Na het sluiten van de deur is het piepsignaal weg en wordt het programma gewoon afgemaakt.

Hier een filmpje van het probleem.

Het lijkt erop dat het waterniveau te hoog komt en dat het daarom een waarschuwing geeft. Ik heb geprobeerd het apparaat te reinigen met tabletten en ik heb het filtergedeelte onderin het apparaat schoongemaakt. Maar dit heeft helaas niet geholpen.

Nou is het een oud beestje (bouwjaar rond 2007), dus een reparateur laten komen loont al snel niet meer. Daarom de vraag: heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fiksen?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Als hij piept en je doet niets, hoe hoog staat dan het water aan eind vh programma?

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:32
filmpje doet alleen audio maar dat maakt niet uit.

Heb je al eens geprobeerd om de afvoer door te gaan met een veer?

Mogelijk loopt het niet helemaal lekker weg, dan heeft een nieuwe natuurlijk ook geen zin

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Loopt het water in je spoelbak wel snel weg? Ik heb dezelfde verschijnselen gehad en het bleek uiteindelijk een verstopte afvoer. Ik weet niet hoe oud je huis is maar als die net zo oud is als je afvoer dan kun je daar best problemen mee hebben (onze keuken was uit 2008, net als het huis)

• AmigaPower
99ruud99 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:20:
Als hij piept en je doet niets, hoe hoog staat dan het water aan eind vh programma?
Dat heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Het apparaat zal dan namelijk waarschijnlijk heel lang doorgaan met piepen (want het programma duurt dan vaak nog minstens een uur) en het lijkt me nogal riskant om die waarschuwing te negeren.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de gootsteen waar de afvoer op is aangesloten eens stevig vacuum trekken met en plopper.
'k heb een Bosch en daarna gaat het weer een jaartje goed.

d:)b :henk d:)b

• AmigaPower
maubaan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:20:
filmpje doet alleen audio maar dat maakt niet uit.

Heb je al eens geprobeerd om de afvoer door te gaan met een veer?

Mogelijk loopt het niet helemaal lekker weg, dan heeft een nieuwe natuurlijk ook geen zin
Vreemd dat de audio niet werkt, excuses daarvoor.

Ik heb inderdaad een veer geprobeerd vanuit de vaatwasser (het gat bovenaan deze foto), maar dan kom ik niet ver. Max een halve meter of zo. Waarschijnlijk doordat de leidingen teveel bochten hebben.

Misschien moet ik het nog maar eens proberen vanuit de gootsteen.

• AmigaPower
njitter schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:24:
Loopt het water in je spoelbak wel snel weg? Ik heb dezelfde verschijnselen gehad en het bleek uiteindelijk een verstopte afvoer. Ik weet niet hoe oud je huis is maar als die net zo oud is als je afvoer dan kun je daar best problemen mee hebben (onze keuken was uit 2008, net als het huis)
Het is een jaren 30 woning, dus ja, dan heb je wel eens wat...uhhhh....uitdagingen ;) Het vreemde is dat het water vanuit de gootsteen wel goed weg lijkt te lopen en dit is op dezelfde afvoer aangesloten.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:32
ja ho dat is vanuit je vaatwasser, ga vanaf de andere kant, dus waar je vaatwasser op het riool aansluit

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• AmigaPower
JJ Le Funk schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:27:
de gootsteen waar de afvoer op is aangesloten eens stevig vacuum trekken met en plopper.
'k heb een Bosch en daarna gaat het weer een jaartje goed.
Ga ik proberen. Dank!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:13
Lijkt erop dat nivo regelaar blijft hangen
Want hij geeft ook melding kraan.
Deze zit links onder labyrint .
Meestal is demonteren en goed schoon maken voldoende.
Pagina: 1