Onze Siemens SE65M380EU/10 inbouwvaatwasser heeft sinds enkele maanden een probleem met het afvoeren van het water. Ongeveer halverwege het programma begint het apparaat te piepen, hoewel het programma wel doorgaat. Wanneer ik dan de deur open, hoor je duidelijk het water de afvoer in lopen. Na het sluiten van de deur is het piepsignaal weg en wordt het programma gewoon afgemaakt.
Hier een filmpje van het probleem.
Het lijkt erop dat het waterniveau te hoog komt en dat het daarom een waarschuwing geeft. Ik heb geprobeerd het apparaat te reinigen met tabletten en ik heb het filtergedeelte onderin het apparaat schoongemaakt. Maar dit heeft helaas niet geholpen.
Nou is het een oud beestje (bouwjaar rond 2007), dus een reparateur laten komen loont al snel niet meer. Daarom de vraag: heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fiksen?
Hier een filmpje van het probleem.
Het lijkt erop dat het waterniveau te hoog komt en dat het daarom een waarschuwing geeft. Ik heb geprobeerd het apparaat te reinigen met tabletten en ik heb het filtergedeelte onderin het apparaat schoongemaakt. Maar dit heeft helaas niet geholpen.
Nou is het een oud beestje (bouwjaar rond 2007), dus een reparateur laten komen loont al snel niet meer. Daarom de vraag: heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fiksen?