Probleem met aansluiten Philips bd-speler op Denon avr-s670h

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JFK8
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-01 14:16
Mijn vraag
Ik heb een Philips Blu-ray speler die ik wil aansluiten op mijn Denon receiver, maar dat lukt niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips BDP3100
Denon AVR-S670H

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik probeer via de setup van mijn Denon receiver de Blu-ray speler aan te sluiten.
Maar als ik dat doe springt in 1e instantie mijn tv (Philips) ineens naar HDMI-1 terwijl de Denon op HDMI-2 aangesloten zit.
Als ik dan terug ga naar HDMI-2, dan krijg ik een wazig beeld met vreemde kleuren en geen geluid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R72SL5_-BB0FwBSPzxsLdPuIS_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLM9SPyfLBoao8S0YLKajUNK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geprobeerd om de bd-speler direct op de tv aan te sluiten. Dan krijg ik gewoon wel goed beeld en geluid.
In de setup van Denon kan ik ook niets vinden wat er anders ingesteld zou moeten worden.

Op de receiver heb ik ook een tv ontvanger van KPN aangesloten, die werkt gewoon perfect.
Weet iemand wat hier met die aansluiting van de bd-speler op de receiver niet goed gaat?

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 16:03
Wat heb je aan kabels tussen de verschillende apparaten zitten? Zit er iets op HDMI-1 van je TV aangesloten en zo ja, wat? Heb je al geprobeerd om HDMI kabels te wisselen?

• JFK8
Ik heb 4k HDMI kabels tussen mijn tv-ontvanger en de receiver en ook tussen de bd-speler en de receiver.
Ook tussen de receiver en de tv zit een 4k HDMI kabel op HDMI-2.
Op HDMI-1 zit niets aangesloten... dus erg smart is die tv niet dat hij daar naar wil switchen.

Ik had eerst wel de bd-speler op HDMI-1 aangesloten om te testen of het aan de bd-speler lag, maar dat is dus niet zo.

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 16:08
Misschien de handleiding even opzoeken en deze doornemen? Daar staat volgens mij dat een Blu-Ray of DVD speler op HDMI 3 dient te worden aangesloten. Tenzij je deze aansluiting al voor iets anders hebt geconfigureerd.

• JFK8
Maar ik wil mijn blu-ray niet direct op de tv aansluiten, ik wil dat via de receiver (die daar een aparte ingang voor heeft) zodat ik bij films een goed geluid kan hebben.

En in de handleiding staat dat de receiver op HDMI-2 aangesloten moet worden, daarom heb ik die daar ook op gezet.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:35
Je moet de HDMI 3 van je Denon gebruiken voor je Blu-Ray speler: )

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 16:08
Zie link -> Een weergave apparaat aansluiten -> Blu-Ray /DVD
https://manuals.denon.com/AVRS670H/EU/NL/index.php
Ik ben gewend om dit soort zaken eerst zelf uit te zoeken....

[ Voor 20% gewijzigd door Taatort op 27-01-2026 16:08 ]

• JFK8
Ik had het over de HDMI aansluitingen op mijn tv.

Bij de HDMI aansluitingen op de Denon staat duidelijk aangegeven dat 1 voor CBL/SAT is, 2 voor Mediaspeler en 3 voor Blu-ray.

Op mijn tv is HDMI-2 bestemd voor ARC/eARC dus daar heb ik de uitgang van de Denon op aangesloten.
Zodoende was HDMI-1 (en 3 en 4) nog beschikbaar om de Blu-ray direct op aan te sluiten.

En ja, dat had ik ook eerst uitgezocht. Bovendien kan ik ook lezen dus ga ik sowieso nooit mijn Blu-ray aansluiten op een HDMI waar bijvoorbeeld AUX bij staat.

[ Voor 18% gewijzigd door JFK8 op 28-01-2026 10:00 ]

Pagina: 1