Geanimeerde scroll? Kan dat ook uit?

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 15:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het valt me op dat mijn browser (Chrome, op Windows) ineens geanimeerd scrollt. Bij het openen van een topic op de laatst gelezen reactie scrollt hij omlaag naar die reactie in een bepaalde tijd. En ook met de terugknop scrollt hij de hele tijd van bovenaan naar waar hij op dat moment was.

Ik dacht eerst dat het een Chrome feature was maar het valt me op dat het alleen bij t.net zo is, dus ik vermoed dat het iets is dat jullie instellen, klopt dat? En kan dat dan ook uit? Want het is bloedirritant :)

.edit: videootje erbij.

Knip. HK content

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 27-01-2026 15:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FWIT: Op Firefox heb ik er geen last van. :*)
edit:
En dat graag zo houden, want net in Chromium getest en inderdaad, holy fuck. Dat is echt bloedirritant! :X

[ Voor 58% gewijzigd door Room42 op 27-01-2026 13:53 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09
Idd, zwaar irritant al dat geflits.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Rete irritant dit.

• Room42
  • Niet online
Knip. Gelieve constructieve feedback te geven. Aan zo'n opmerking heeft niemand wat aan.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 27-01-2026 15:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:45
Is het een A/B test? Ik kan het niet reproduceren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41

D4NG3R

kiwi

:)

Ik was eerder in de veronderstelling dat ik m'n Logitech muis in de vliegwiel-modus had staan en daar per ongeluk een slinger aan had gegeven, niet dus.

Onder FF blijft het inderdaad mooi rustig, onder Chromium browsers niet. Het effect maakt de boel nogal druk..

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 27-01-2026 13:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Paul
  • Laatst online: 17:52
pelt schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:56:
Heb je chrome://flags/#smooth-scrolling toevallig op disabled staan? Ik gaf ook eerst mijn browser de schuld, en die flag omzetten verhelpt het, maar het lijkt inderdaad alleen op Tweakers te zijn :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Room42
  • Niet online
pelt schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:56:
Ja! Scherp opgemerkt. In een private window op Firefox heb ik het ook. Ongelofelijk. :X

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Paul schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:58:
[...]

Heb je chrome://flags/#smooth-scrolling toevallig op disabled staan? Ik gaf ook eerst mijn browser de schuld, en die flag omzetten verhelpt het, maar het lijkt inderdaad alleen op Tweakers te zijn :)
Je bedoelt op "disabled" zetten voorkomt het? Ja, dat wel, maar ik vind smooth scrolling over het algemeen wel fijn, als ik zélf scroll met het scrollwheel. Maar als ik een anchor klik oid moet hij gewoon instant daarnaartoe gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 27-01-2026 14:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik wordt er ook zwaar geïrriteerd door. Ik open de topics die ik volg en dan zit je eerst 3 seconden naar een brij aan posts te kijken die met een noodgang voorbij scrollen en je moet wachten totdat dit stilstaat en je kunt lezen. En dat bij elk topic opnieuw...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb 100posts per pagina. Het grote grappige plaatjes topic is momenteel 344 posts lang, dus 44 op de laatste pagina. Dit gebeurt er als ik op de laatst gelezen post klik.

Knip. HK content.

Ik zit 2 seconden te wachten voor ik überhaupt bij de post uitkom.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 27-01-2026 15:05 ]

• RoelsRules
  • Laatst online: 22:41
Hier ook last van... Al jaren de l instelling dat ik 100 (of meer) reacties op een pagina heb. Die schieten nu ineens allemaal voorbij voor ik bij de laatste ben. Goed irritant en mag meteen uit...

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

We gaan dit terugdraaien.

Intentionally left blank

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat is / was de gedachte hierachter om dit te implementeren?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Paul
  • Laatst online: 17:52
.oisyn schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:01:
Je bedoelt op "disabled" zetten voorkomt het?
Correct. Maar aangezien het alleen hier is, is een globale flag in je browser aanpassen niet de oplossing, het doet inderdaad meer dan het scrollen (ipv springen) hier voorkomen :)

Ik noemde het vooral als mogelijke verklaring waarom Pelt er geen last van had (en het op dat moment nog leek dat FF er geen last van had).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1