75% / 80% toetsenbord aanbevelingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• XGamer_GX13
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:12
Beste mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord in de nabije toekomst. Uit de meerdere recensies en YouTube videos kwam niet echt één duidelijk antwoord. Graag wil ik weten wat jullie aanbevelingen zijn en waarom. Ik ben een casual gamer maar wil graag ook nog wat functionaliteit. Daarom ben ik op zoek naar toetsenborden van 75% tot 80% / TKL. Wat betreft exploded hoeft niet van mij, aangezien ik al gewend ben jarenlang op een laptop keyboard te typen. Mijn budget is ergens rond de 50 euro, met een harde bovengrens van 100 euro. Het liefst koop ik ook van een webwinkel in europa, zodat ik niet maandenlang moet wachten en flink wat verzendkosten moet betalen. Als laatst: alles is voor mij een upgrade; ik gebruik nu een Dell membrane van 20 jaar oud. Alvast bedankt voor jullie aanbevelingen!

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29
Ik zou eens rondkijken in het mechanische toetsenborden topic. Ik heb een nuphy gehaald met korting in hun eigen shop met 30% korting, was er binnen een week zonder douane kosten

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:53
Ik gebruik een Keychron K10, dat is een 100%.
Een 75% K2 heb ik wel geprobeerd en heb ik die nog ergens, maar ik wou toch graag een numpad.

Ook heb ik even een low profile geprobeerd, maar low profile gaf bij mij teveel extra aangeraakte knopjes. Ook omdat die optisch was denk ik. Zelfs met extra feedback in de switches.

In de V&A verkoopt iemand z'n K10 voor €25.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:00
Zoals je zelf al aangeeft, is een duidelijk antwoord krijgen lastig, dat zal hier net zo hard gelden.
Het aanbod is zo groot, de ene zweert bij X, de andere by Y, maar dat maakt beide niet slecht, want op zekere zin ligt het uiteindelijk persoonlijk, buiten om de basis kwaliteit.

Zelf ben ik voor een Keychron gegaan, schappelijke prijzen, decent reputatie. Sommige verklaren me voor gek, maar dat zijn vaak de mensen die helemaal in-to-the keyboards zijn, en vaak het uniekse willen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• XGamer_GX13
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:12
jeroen3 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:52:
Ik gebruik een Keychron K10, dat is een 100%.
Een 75% K2 heb ik wel geprobeerd en heb ik die nog ergens, maar ik wou toch graag een numpad.

Ook heb ik even een low profile geprobeerd, maar low profile gaf bij mij teveel extra aangeraakte knopjes. Ook omdat die optisch was denk ik. Zelfs met extra feedback in de switches.

In de V&A verkoopt iemand z'n K10 voor €25.
Die advertentie klinkt wel aantrekkelijk, de enige reden waarom ik geen 100% hoef is omdat ik vrijwel nooit de numpad gebruik, op garry's mod na dan. Die extra muisruimte die je dan zonder numpad krijgt is toch wel fijn.