(Gratis) alternatief voor LanguageTool grammaticacontrole

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28
Sinds enige tijd is LanguageTool gestopt met de gratis versie. Je kunt het nu enkel nog 2 weken proberen en daarna moet er betaald worden: 19,90EUR/maand vind ik wel erg veel. Al wordt het goedkoper als je abonneert voor een langere periode, 4,16EUR/maand voor een periode van 2 jaar.

De 19,90 EUR is geen optie, dat vind ik veel te duur. De 4,16EUR wil ik wel overwegen, maar ik vroeg me af wat jullie gebruiken als spellingcontrole? Ik kwam Quillbot tegen, maar las meteen dat dit alle ingevoerde data ook meteen gebruikt als 'trainingsdata'. Iets wat offline werkt of met privacygaranties zou wel een meerwaarde zijn.

Ik zoek iets dat ook goed werkt voor Nederlands (Engels is geen probleem bij de meeste tools).

Edit: ik twijfel of dit het juiste forum is, want dit is meestal een extensie voor de browser en geen aparte applicatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Aegir81 op 26-01-2026 19:22 ]

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Browsers hebben ingebouwde spellingscontrole. Heb eigenlijk maar weinig dat het geen woord kent, maar er zijn soms woorden waarvan ik weet dat ze correct zijn geschreven, maar toch een rode lijn krijgen.

Dat terzijde, ik ken Language Tool eigenlijk alleen als extensie voor LibreOffice om grammaticacontrole te krijgen, niet zozeer spelling. Weet je dus zeker dat je het over spelling hebt en niet grammatica bedoelt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28
Hero of Time schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:42:
Browsers hebben ingebouwde spellingscontrole. Heb eigenlijk maar weinig dat het geen woord kent, maar er zijn soms woorden waarvan ik weet dat ze correct zijn geschreven, maar toch een rode lijn krijgen.

Dat terzijde, ik ken Language Tool eigenlijk alleen als extensie voor LibreOffice om grammaticacontrole te krijgen, niet zozeer spelling. Weet je dus zeker dat je het over spelling hebt en niet grammatica bedoelt?
Goed punt. Behalve de spellingcontrole, apprecieerde ik ook wel de stijltips en grammaticacontrole. Een beetje een alles-in-één-alternatief voor LTT.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het gaat dus om meer dan alleen spelling. ;) Dat was m'n punt. Ik pas daarom de topictitel aan om de vraag beter te verwoorden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Tommerd
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-02 15:05
Je kan languagetool self-hosten toch?

Is de enige manier waarop ik het heb gebruikt, of gaan ze daar ook voor chargen?

https://github.com/Erikvl87/docker-languagetool