excel hulp data analyse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• astridp
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 27-01 07:57
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb in 1 rij 4 cellen met ja en nee.
Als alle 4 de cellen ja zijn wil ik een resultaat “ja”, en waneer alle 4 nee “nee” resultaat. Indien mix (ja/nee)wil is graag een andere waarde zoals “mix”. Graag alle 3 resultaten in zelfde cel. Kan iemand helpen met een formule. Ik werk met buitenlandse excel dus in engels geen probleem, anders moet ik vertaling vinden. Alvast bedankt.

Groeten Astrid

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het elke keer de juiste 'ja' (dus niet Ja, jA of JA) en 'nee' is, gewoon een count doen, bij 4 ja een ja, 4 nee's een nee, elke andere variant, mix.

Even uit m'n hoofd
=ALS(AANTAL.ALS(A1:D1;"ja")=4;"ja";ALS(AANTAL.ALS(A1:D1;"nee")=4;"nee";"mix"))

Engels zal dat IF en COUNTIF zijn?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
astridp schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:28:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb in 1 rij 4 cellen met ja en nee.
Als alle 4 de cellen ja zijn wil ik een resultaat “ja”, en waneer alle 4 nee “nee” resultaat. Indien mix (ja/nee)wil is graag een andere waarde zoals “mix”. Graag alle 3 resultaten in zelfde cel. Kan iemand helpen met een formule. Ik werk met buitenlandse excel dus in engels geen probleem, anders moet ik vertaling vinden. Alvast bedankt.

Groeten Astrid
Welkom op Tweakers :) Hierboven is al een hele goede voorzet gegeven, maar in het vervolg zien we ook graag wat je zelf al hebt geprobeerd en gevonden. Tweakers is geen helpdesk dus eigen inzet wordt verwacht.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW