Toon posts:

Welk soort RAM (werkgeheugen)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje een nieuwbie wat betreft werkgeheugen, ik krijg een nieuwe pc:

AMD Athlon processor 1.3GHz
256 MB SDRAM werkgeheugen
256 KB 2nd level cache
60 GB Ultra DMA vaste schijf

Ik wil mijn werkgeheugen gaan uitbreiden, alleen wil ik weten of ik dit wel moet doen, en tot welk aantal RAM, ik zat te denken tot 768 MB, kan dit? Ik weet alleen dit over mijn pc, maar heeft een Athlon verschillende soorten RAM slots of kan ik gewone DIMMS kopen? Ik wil op zijn minst Max Payne op 1024 x 768 kunnen spelen, windows xp normaal kunnen draaien, en toch wel een beetje aan de toekomst denken.

Verwijderd

Welk moederbord heb je?? Is het met ddr of gewoon sdram? :?

Ik heb btw 512mb en draai WinXP zonder problemen. :)

Verwijderd

gewoon 256 mb of 512 mb SDRAM bij ingooien pc133 of hoger.

hoger dan 512 is trouwens niet echt nodig als je geen zware gebruiker bent.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op woensdag 19 september 2001 23:38 schreef Ali Sayin het volgende:
Ik ben een beetje een nieuwbie wat betreft werkgeheugen, ik krijg een nieuwe pc:

256 KB 2nd level cache

Ik wil mijn werkgeheugen gaan uitbreiden, alleen wil ik weten of ik dit wel moet doen, en tot welk aantal RAM, ik zat te denken tot 768 MB, kan dit? Ik weet alleen dit over mijn pc, maar heeft een Athlon verschillende soorten RAM slots of kan ik gewone DIMMS kopen? Ik wil op zijn minst Max Payne op 1024 x 768 kunnen spelen, windows xp normaal kunnen draaien, en toch wel een beetje aan de toekomst denken.
Jezus, door meer geheugen te kopen, gaat Max Payne echt niet sneller lopen... Moet je effe een snellere videokaart kopen, wat je hebt weet ik niet, maar al is het een GF2MX, dan moet het op zo'n systeem echt wel super vloeiend draaien op 1024*768... Dus als je daarvoor geheugen bij gaat kopen is het gewoon geldverspilling... Normaal gebruik van WinXP vereist geen 512MB ram hoor, je merkt het verschil tussen 256 en 512 niet eens als je niet loopt te photoshoppen ofzo...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 19 september 2001 23:59 schreef Martijn het volgende:

[..]
je merkt het verschil tussen 256 en 512 niet eens als je niet loopt te photoshoppen ofzo...
no offense, maar dat verscil merk je wel hoor. niet in je snelheid van je ram.. maar meer omdat je dan niet meer het virtueel geheugen gebruikt.... laten we zeggen : ik werk met 400mb photoshop files.. en reken maar dat je dan die 512 mb gebruikt.. ik heb zelf dan nu wel 1 gig (moet nog ophalen..en in elkaar zetten hoor :P) Ik ben wel een power gebruiker.. maar als mensen spelletjes willen spelen...zou ik zeggen met 256 ben je meer dan klaar.. en als je echt wel ff een tijdje wilt doen met je pc.. MAXIMAAl 512 nemen ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 23:59 schreef Martijn het volgende:

[..]
je merkt het verschil tussen 256 en 512 niet eens als je niet loopt te photoshoppen ofzo...
Dat merk je dus _wel_ en duidelijk ook.

• Martijn
Op donderdag 20 september 2001 00:06 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

Dat merk je dus _wel_ en duidelijk ook.
Onder gewoon WinXP werk, dus beetje internetten, wat spelletjes, Office enz...? Echt niet dus he, als je gaat photoshoppen of renderen, jah dan wel, maar bij normaal gebruik kom je echt geen 256MB...

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 00:08 schreef Martijn het volgende:

[..]

Onder gewoon WinXP werk, dus beetje internetten, wat spelletjes, Office enz...? Echt niet dus he, als je gaat photoshoppen of renderen, jah dan wel, maar bij normaal gebruik kom je echt geen 256MB...
nee. dat klopt. Maar de stelling was dat je het bij fotosoep niet merkte. En dat is weer niet waar.
Ik fotosoep best veel, dus ik vind het voor mezelf er nuttig.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja..ligt ook maar net aan hoe intensief eigenlijk hahah.. ik zit op men elly met 128mb ruim voldoende voor simpele web-graphics... maar ik wil ook scannen op hoogste resolutie = 400 mb.. dan word et een ander verhaal :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Voor het aan de toekomst denken heb je toch geen nieuwe hardware nodig? :? :z

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Martijn
Op donderdag 20 september 2001 00:11 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

nee. dat klopt. Maar de stelling was dat je het bij fotosoep niet merkte. En dat is weer niet waar.
Ik fotosoep best veel, dus ik vind het voor mezelf er nuttig.
Mijn EERSTE stelling was:
Normaal gebruik van WinXP vereist geen 512MB ram hoor, je merkt het verschil tussen 256 en 512 niet eens als je niet loopt te photoshoppen ofzo...
Ik zal het effe voor je vertalen, ik zeg dus dat er bij normaal gebruik van WinXP geen verschil te merken is, dus wanneer je NIET loopt te Photoshoppen... Lezen is moeilijk... |:(

No offense verder hoor... ;)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 00:08 schreef Martijn het volgende:

[..]

512mb is echt wel nuttig hoor! Waarom gebruikt windows anders 380mb als hij net gereboot heeft?

Verwijderd

ik speel max payne op 1280*1024 16 bit gaat perfect met dit systeem

amd Tbird 1200 133fsb
512 mb ram
tnt ultra deluxe 32mb
20 gb hd maxtor ata 100
abit kt7a

• Martijn
Op donderdag 20 september 2001 09:40 schreef eXistence het volgende:

[..]

512mb is echt wel nuttig hoor! Waarom gebruikt windows anders 380mb als hij net gereboot heeft?
Als ik een hele dag met WinXP beaig ben, en ik heb stuk of 10 Internet Explorer vensters, TV app., Word, enz. open, dan gebruikt ie nog maar iets van 180MB... Dus 380 bij normaal gebruik onder WinXP is dus echt BULLSHIT...

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 12:07 schreef Martijn het volgende:

[..]

Als ik een hele dag met WinXP beaig ben, en ik heb stuk of 10 Internet Explorer vensters, TV app., Word, enz. open, dan gebruikt ie nog maar iets van 180MB... Dus 380 bij normaal gebruik onder WinXP is dus echt BULLSHIT...
Ik ben toch echt niet blind hoor! Je moet dan natuurlijk wel de systeem files in het geheugen laden waardoor je pc sneller word en dus ook meer geheugen in gebruik neemt....

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
en hoe doe je dat dan eXistance? want ik heb redelijk veel ram, maar hij komt niet echt boven de 175 bij windows net opstarten

heb in het registry DisablePagingExecutive aangezet, zijn er nog zo dingen dan?
zwaar geinteresseerd :P

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

www.tweakxp.com daar staat een redelijke uitleg

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:02 schreef catfish het volgende:
en hoe doe je dat dan eXistance? want ik heb redelijk veel ram, maar hij komt niet echt boven de 175 bij windows net opstarten

heb in het registry DisablePagingExecutive aangezet, zijn er nog zo dingen dan?
zwaar geinteresseerd :P
Rick2001 heeft het al verklapt...

Verwijderd

Joh,
Ik draai Max Payne op 1024x768x16 op m'n
P3/866 - 256MB - GF2MX

Je hebt dus echt geen extra mem nodig.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Vooral die LargeSystemCache tweak gaat fijn als je veel ram hebt. Ik kan het goed merken; na een poosje werken staat 'ie zo vol (enkele honderden MB's) dat de diskactiviteit als maar kleiner wordt (en da's goed).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 09:40 schreef eXistence het volgende:

[..]

Omdat XP het alloceerd wil nog niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk gebruikt. En, misschien was het je nog niet opgevallen, maar hoe meer geheugen je in je computer stopt, hoe meer swap NT gaat alloceren.

Tip: lees eens wat Technet artikeltjes door over hoe het NT paging systeem echt werkt ;)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 23:38 schreef Ali Sayin het volgende:

256 KB 2nd level cache

Ik wil op zijn minst Max Payne op 1024 x 768 kunnen spelen, windows xp normaal kunnen draaien, en toch wel een beetje aan de toekomst denken.
Om XP te draaien en te gamen is 256MB echt wel zat; ik weet niet wat je voor videokaart hebt, maar ik denk dat je beter af bent met een nVidia GeForce3 of een Ati RadeOn 8500.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
Op donderdag 20 september 2001 13:21 schreef Rick2001 het volgende:
www.tweakxp.com daar staat een redelijke uitleg
thanx

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik draai Max payne 1024x786x32bpp op mijn ouwe maar lekker stabiele Intel pentium 3 500Mhz KATMAI gebruik me ATIRAGEFURYMAXX 64Mb erbij...loopt perfect! O ja...en alles op full detail...nee geen lag erin..:)

En draai ook nogeens XP heb 576Mb ram..nou als heel windows...in geheugen geladen is...dat heb ik dus...bij XP...Heeb ie nog 430Mb over...dus...350Mb gebruikt is redelijk overdreven..en draai gewoon Virusscan MSN en ICQ

Maar Slimste is om als je SDRAM koopt pc133 te kopen en geen OEM...dus kingston ofzo :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

ik heb
amd 1.6 ghz
768 MB sdram
64 mb nvidia geforce 3
en 60 gb ultra ATA harddisk
en heb Windows XP 2600
En alles werkt PERFECT

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

FFF

euuh, denk ook dat je beter eerst een vette videokaart kan kopen, ( + eventueel nog 256 mb pc133 sd-ram )
Pagina: 1