Laptop voor office-werk in de trein; ARM of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 0bi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:29
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop gebruiken voor office (achtig) werk, met name in de trein, dagelijks. Het werk zal ook daadwerkelijk office betreffen, maar ook werken in een electronisch patiëntendossier via VPN/RDP. Als zodanig zal ik ook een privacy screen gebruiken voor een groot deel van de tijd (maar niet 100%), dus op scherm zijn evt. concessies te doen.

Wat is je budget?
Max 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals gezegd: ja. Sterker, het merendeel van gebruik zal on the go zijn en mijn treinroute heeft een overstap.
Lichtheid, warmte (op schoot), geluid en accuduur zijn dus van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, niet direct.

Ik heb in de BBG gekeken en ik twijfel of een ARM laptop nou een goede keuze is voor mijn usecase of niet.
De VPN client die we gebruiken draait native op ARM laptops, dat heb ik gecheckt. Maar ik ben bang voor vage bugs / compatibility issues, maar wordt enthousiast van de acuuduur en lichtheid.

Van de ARM laptops denk ik 'gewoon' aan de aanrader van de BBG

Ik zag echter ook deze Samsung en dat ziet er eerlijk gezegd ook goed uit, maar die staat niet in de BBG - wat ik niet helemaal snap, want qua specs en lijkt hij me beter dan degenen die er wel staan? (zoals de lenovo.) Zie ik iets over het hoofd, behalve dat het een aankoop via mediamarkt zou worden?

Dus, concrete vragen:
- zouden jullie überhaupt een ARM laptop aan of afraden?
- Wat vinden jullie van de gelinkte samsung? Want obv specs lijkt dat me een betere koop dan de lenovo (bloatware kan ik altijd deïnstalleren)

Bij voorbaat dank!