Wij gaan op 1 adres in het buitengebied een kangoeroewoning bouwen, welke moet worden voorzien van internet. In de hoofdwoning is een glasvezelaansluiting aangelegd, maar nog zonder glasvezelabonnement. Alles moet er nog in dus het graven van kabels is geen probleem. Nu ben ik zie heel veel termen voorbij komen zodat ik door de bomen het bos niet zie. Ik ben ook geen IT'er en ik dacht eerst gewoon een kant en klare glasvezelkabel te leggen zodat ik geen stekkers hoef te laten zetten, maar hoe verbind je dat na de router in de hoofdwoning? Zijn er een soort schakelkastjes die van UTP naar glas gaan en weer terug naar UTP voor de 2e router?
Ik zie ook oplossingen als een draadloze wifi verbinding opzetten maar mijn voorkeur gaat uit naar bedraad.
Als ik het goed begrijp moet ik ook zorgen dat er 2 gescheiden netwerken komen maar dat is wellicht even van latere zorg.
Ik hoor graag of iemand mij op weg kan helpen.
Ik zie ook oplossingen als een draadloze wifi verbinding opzetten maar mijn voorkeur gaat uit naar bedraad.
Als ik het goed begrijp moet ik ook zorgen dat er 2 gescheiden netwerken komen maar dat is wellicht even van latere zorg.
Ik hoor graag of iemand mij op weg kan helpen.