Stekker vervangen 107

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• rickhn436
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-01 18:59
Hoi allemaal,

Ik heb een stekkertje stuk van de rechter voorstoel van een Peugeot 107. is het groene stekkertje met rode lipje. het rode lipje is eraf geknapt bij het demonteren van de stoel. iemand enig idee waar ik dit stekkertje kan bestellen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R26A7rKOn9_A_PLfEcnXriosXeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dt1PTPTPlbHhRPsG9Yob3Top.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dealer

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Is het enige probleem dat het rode lipje eraf ligt?
Vaak zijn die wel terug te duwen op de connector.
Als de contacten nog gewoon goed zijn, zou ik 'm gewoon weer inpluggen en eventueel borgen met een tiewrap mocht dat nodig zijn.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• rickhn436
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-01 18:59
SpongeRob schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:37:
Is het enige probleem dat het rode lipje eraf ligt?
Vaak zijn die wel terug te duwen op de connector.
Als de contacten nog gewoon goed zijn, zou ik 'm gewoon weer inpluggen en eventueel borgen met een tiewrap mocht dat nodig zijn.
aan dat rode lipje zitten ook nog 4 pennetjes die contact moeten maken denk ik. die is helemaal door midden. kun je dit wel zomaar weer in elkaar priegelen? zal misschien ook in verbinding staan met de airbag. niet dat ie er op eens uit komt?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09

Speedmaster

Make my day...

Staat een onderdeelnummer op als het goed is. even kijken bij onderdelenlijn of Aliexpress

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
rickhn436 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:18:
[...]

in verbinding staan met de airbag.
hoogst onwaarschijnlijk. Airbag stekkers zijn 99% van de tijd geel.
(ik heb nooit een andere kleur gezien, maar kan natuurlijk niet uitsluiten wat ik niet gezien heb)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:15
In de stekker zit de kortsluiting brug voor de stoel airbag en de gordel spanner, dat zijn die bruggetjes.

Stekker weer gewoon inpluggen en kijken of deze nog fatsoenlijk borgt.
Heb je een airbag storing kan je besluiten om op de sloop een stoel stekker met een stukje draad van een 107 C1 of Aygo af te knippen en deze aan de bestaande kabelboom te monteren/solderen.

Een andere optie is de stekker aan beide zeiden af te knippen en de bedrading 1 op 1 door solderen,
Vervelend als de stoel er ooit nog uit moet.
Maar dan is uet een kwestie van de zijknip tang erin en opnieuw solderen.

Vroeger meermaals gedaan IVM overgangs weerstand in de stekkers met airbag storing als gevolg.

Je kan ook naar de dealer voor een stoel kabelboom, let op dat je dan ook mogelijk nog naar de stoffeerder moet om je bekleding vast en los te maken, of zelf handig zijn met varkens krammetjes en een tang.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:15
jack zomer schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:30:
[...]

hoogst onwaarschijnlijk. Airbag stekkers zijn 99% van de tijd geel.
(ik heb nooit een andere kleur gezien, maar kan natuurlijk niet uitsluiten wat ik niet gezien heb)
Geel, blauw, groen, welke kleur het goedkoopst is.
Pagina: 1