Email only hosting, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-01 21:14
Ik heb ongeveer 50 emailadressen die nu gekoppeld zijn aan een hosting met een website.
De website wil ik stoppen, maar de mailadressen wil ik houden.
Verlengen met websitehosting is me veel te duur. Wat is momenteel de goedkoopste optie om een mailbox met eigen domein te hosten? Ik heb Vimexx email hosting a 0,49ct per maand gevonden. Zijn er nog goedkopere of betere acties?

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
70 e-mailadressen is nogal wat. Als je die per stuk gaat afrekenen, wordt 'goedkoop' alsnog heel duur. Om je echt goed te kunnen adviseren, zijn een paar dingen belangrijk:

Verzenden of alleen ontvangen? Moet je vanuit alle 70 adressen ook echt apart kunnen mailen? Als het vooral om ontvangen gaat, kun je vaak af met één mailbox met een 'catch-all' of een berg gratis aliassen. Dat scheelt enorm in de kosten. ​

Opslag: Hoeveel GB heb je in totaal nodig voor die 70 boxen? ​Domeinen: Gaat het om één domeinnaam of meerdere?

​Kleine waarschuwing over Vimexx:

Die € 0,49 lijkt een mooie deal, maar dat is vaak een instaptarief (excl. btw). Na de eerste periode gaat die prijs omhoog (vaak naar € 3,60 p/m). Voor 70 losse mailboxen ben je dan ruim € 250,- per maand kwijt. Dat is waarschijnlijk precies wat je probeert te voorkomen. ;)

​Voor dit aantal adressen kun je beter kijken naar partijen als Cloud86 of Junda. Zij bieden pakketten aan met 'onbeperkt aantal mailboxen' voor een vaste prijs van een paar euro per maand. Dan ben je voor € 60,- tot € 90,- per jaar klaar voor al je 70 adressen samen.

​Wat is precies je use-case voor die 70 adressen?

Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl

• Drag0nizer
Tweakez schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:41:
70 e-mailadressen is nogal wat. Als je die per stuk gaat afrekenen, wordt 'goedkoop' alsnog heel duur. Om je echt goed te kunnen adviseren, zijn een paar dingen belangrijk:

Verzenden of alleen ontvangen? Moet je vanuit alle 70 adressen ook echt apart kunnen mailen? Als het vooral om ontvangen gaat, kun je vaak af met één mailbox met een 'catch-all' of een berg gratis aliassen. Dat scheelt enorm in de kosten. ​

Opslag: Hoeveel GB heb je in totaal nodig voor die 70 boxen? ​Domeinen: Gaat het om één domeinnaam of meerdere?

​Kleine waarschuwing over Vimexx:

Die € 0,49 lijkt een mooie deal, maar dat is vaak een instaptarief (excl. btw). Na de eerste periode gaat die prijs omhoog (vaak naar € 3,60 p/m). Voor 70 losse mailboxen ben je dan ruim € 250,- per maand kwijt. Dat is waarschijnlijk precies wat je probeert te voorkomen. ;)

​Voor dit aantal adressen kun je beter kijken naar partijen als Cloud86 of Junda. Zij bieden pakketten aan met 'onbeperkt aantal mailboxen' voor een vaste prijs van een paar euro per maand. Dan ben je voor € 60,- tot € 90,- per jaar klaar voor al je 70 adressen samen.

​Wat is precies je use-case voor die 70 adressen?
Excuus, 50 ipv 70. Na de actieperiode zou het dan 2,99pm maand zijn 36pj.
Mijn usecase zijn nog mailboxen voor support@, contact@ en nog best wel wat gebruikers van het team waar soms nog mail op binnen komt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58
Moeten het 50 losse mailboxen worden of zijn een handje vol mailboxen met meerdere aliassen ook een optie?

• Drag0nizer
DukeBox schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:49:
Moeten het 50 losse mailboxen worden of zijn een handje vol mailboxen met meerdere aliassen ook een optie?
50 losse ja

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:11
Goedkope opties

https://purelymail.com/pricing (in principe 10 dollar per jaar)

Of als je niet in de VS wil: https://migadu.com/pricing/

Deze partijen kijken niet naar hoeveel domeinen/mailboxen enzo maar puur naar hoeveel resources je gebruikt: aantal email, storage, aantal mails verzonden etc. Hoe je dat dan verdeeld over welke accounts mag je helemaal zelf weten.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:06
Ik zie bij Vimexx niet het door jou genoemde super lage tarief. En ik zie ook niet of het wel genoemde tarief van €4,49 per maand voor 1 mailbox is, of dat er meer boxen mogelijk zijn.

Volgens mij betaal je bij losse e-mail eigenlijk altijd per mailbox, en dan worden 50 mailboxen al gauw duur.
Ik heb zelf een Elastic Siteserver bij Serverprofis.de, daar heb je in het 2e tarief 50 mailboxen tot je beschikking voor in totaal €86,28 per jaar.

Persoonlijk zou ik kijken of je het niet af kan met minder mailboxen en aliassen. Met 15 mailboxen zou je bij hun voor €50,26 per jaar klaar zijn.

iRacing Profiel

• Drag0nizer
Wild Chocolate schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:10:
Ik zie bij Vimexx niet het door jou genoemde super lage tarief. En ik zie ook niet of het wel genoemde tarief van €4,49 per maand voor 1 mailbox is, of dat er meer boxen mogelijk zijn.

Volgens mij betaal je bij losse e-mail eigenlijk altijd per mailbox, en dan worden 50 mailboxen al gauw duur.
Ik heb zelf een Elastic Siteserver bij Serverprofis.de, daar heb je in het 2e tarief 50 mailboxen tot je beschikking voor in totaal €86,28 per jaar.

Persoonlijk zou ik kijken of je het niet af kan met minder mailboxen en aliassen. Met 15 mailboxen zou je bij hun voor €50,26 per jaar klaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwWxjLL3jOV5wpqyo7DYeOosv5U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/B1ZEAoEWQIVlgOCfqRBUaRm5.png?f=user_large

Je moet er wel naar links voor scrollen, je ziet het niet standaard

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:06
Drag0nizer schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:12:
[...]

[Afbeelding]

Je moet er wel naar links voor scrollen, je ziet het niet standaard
Aah, die verkopen ze echt liever niet 8)

Blijft de vraag, is dat voor 1 mailbox, of ook voor 50?

iRacing Profiel

• Drag0nizer
Wild Chocolate schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:16:
[...]

Aah, die verkopen ze echt liever niet 8)

Blijft de vraag, is dat voor 1 mailbox, of ook voor 50?
Ja staat 50 domeinen bij

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

50 domeinen? Sow dat zijn er nogal.

Misschien bhosted? Daar kun je meerdere domeinen per pakket kwijt.

Geen idee hoeveel opslag je nodig hebt. Weinig opslag ben je daar goedkoop uit in elk geval.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:49

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Gewoon een webhostingpakket aanhouden? Die hebben vaak onbeperkt mailboxen inbegrepen. Dat je er geen website op zet, maakt natuurlijk niet uit.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Moet het per se goedkoop? Want als je 50 domeinen met elk een mailbox hebt, zal het toch wel gewoon zakelijk zijn? Is het dan wel handig om voor een dubbeltje eerste rang te willen zitten? Wat zijn je verbruiks- en SLA wensen?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Drag0nizer schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:17:
Ik heb ongeveer 50 emailadressen die nu gekoppeld zijn aan een hosting met een website.
De website wil ik stoppen, maar de mailadressen wil ik houden.
Verlengen met websitehosting is me veel te duur. Wat is momenteel de goedkoopste optie om een mailbox met eigen domein te hosten? Ik heb Vimexx email hosting a 0,49ct per maand gevonden. Zijn er nog goedkopere of betere acties?
Ik zou migadu aanraden, daar kan je (op je eigen domein) unlimited mailboxes hosten, je betaald alleen voor het totaal aantal mails.

https://www.migadu.com/pricing/ Het is een europesche club (zwitserland), en hebben hun spullen goed voor elkaar.

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Drag0nizer schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:47:
[...]

Excuus, 50 ipv 70. Na de actieperiode zou het dan 2,99pm maand zijn 36pj.
Mijn usecase zijn nog mailboxen voor support@, contact@ en nog best wel wat gebruikers van het team waar soms nog mail op binnen komt
Als ik het zo een beetje bekijk, dan ben je bij Vimexx het goedkoopste uit voor je 50 domeinen. Er is niet echt een goedkoper platform te vinden. Voor 50 cent per maand en daarna 3 euro per maand oftewel 36 euro per jaar, daar kan je niks van zeggen.

Migadu trouwens is ook nog wel 'worth' om naar te kijken. 19$ per jaar met niet echt een harde limiet op maximaal aantal domeinen. Maar ze kunnen wel vragen stellen zodra het er "teveel" worden. Dan is de vraag, wat is specifiek teveel.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweakez op 25-01-2026 22:46 ]

Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl

Pagina: 1