Hoi,
Mijn vader (80+) luisterde altijd naar de radio via de kabel. Nu is al het analoog daar vanaf gehaald, dus dat werkt niet meer. Geprobeerd het via een losse antenne te doen maar dat levert geen goede ontvangst op, lees: eigenlijk niets. Huis is te dik beton en wapening.
Vraag is welke internet radio is een goede aanvulling. Mijn vader is van de oude stempel, dus liefst met eenvoudige knoppen ipv high-tech schermpjes en swipen. Geen audiofiel maar luistert wel graag naar klassiek.
Huidige stereo set is 43cm breed, graag iets wat dezelfde breedte heeft.
Het zou al prima zijn als wij de kanalen erin kunnen zetten en hij alleen presets hoeft te gebruiken.
Ik heb er zelf weinig verstand van, maar dit kwam ik tegen;
- Audizio Adria DAB tuner (Wifi, Internet radio en DAB)
- Imperial Dabman i510 BT (idem als hierboven)
- HAMA Hama Hifi-tuner "DIT2105SBTX"
Is dit iets of weten jullie betere apparatuur?
PS; gebruik van de TV voor geluid is geen optie. de TV staat ergens anders dan de stereo toren.
Mijn vader (80+) luisterde altijd naar de radio via de kabel. Nu is al het analoog daar vanaf gehaald, dus dat werkt niet meer. Geprobeerd het via een losse antenne te doen maar dat levert geen goede ontvangst op, lees: eigenlijk niets. Huis is te dik beton en wapening.
Vraag is welke internet radio is een goede aanvulling. Mijn vader is van de oude stempel, dus liefst met eenvoudige knoppen ipv high-tech schermpjes en swipen. Geen audiofiel maar luistert wel graag naar klassiek.
Huidige stereo set is 43cm breed, graag iets wat dezelfde breedte heeft.
Het zou al prima zijn als wij de kanalen erin kunnen zetten en hij alleen presets hoeft te gebruiken.
Ik heb er zelf weinig verstand van, maar dit kwam ik tegen;
- Audizio Adria DAB tuner (Wifi, Internet radio en DAB)
- Imperial Dabman i510 BT (idem als hierboven)
- HAMA Hama Hifi-tuner "DIT2105SBTX"
Is dit iets of weten jullie betere apparatuur?
PS; gebruik van de TV voor geluid is geen optie. de TV staat ergens anders dan de stereo toren.
[ Voor 17% gewijzigd door reinier68 op 25-01-2026 16:54 ]