Vraag

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 14:49
Beste medetweakers,

vandaag was ik bij de Mediamarkt voor een nieuw keyboard (Mx mechanical). Nu zag ik op de doos (US Intl) dat er boven de 3 een pound teken zit met klein daaronder een hekje. Het demo model was wel gewoon met een hekje. Volgens de medewerker is dit nu standaard (nieuw model) en moet ik dan een extra knop indrukken om een hekje te krijgen.

Persoonlijk vind ik dit een heel bijzonder verhaal, maar kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? Dus heeft er iemand recent een Logitech gekocht waar op de doos een pound teken boven de 3 staat (US Intl uitvoering) en dat er een keyboard inzit met gewoon de het hekje boven de 3? Overigens was dit bij alle Logitech toetsenborden het geval.

Dank alvast voor een reactie!

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:56

TommieW

Numa numa.

Ik vermoed dat de afbeelding op de doos van een UK model is. Een US-intl toetsenbord heeft geen £-teken, dat is een UK-toetsenbordindeling. Ik verwacht ook niet dat ze per toetsenbordindeling een andere doos maken, dat zou onnodig duur worden qua productiekosten.
Klinkt ook alsof die medewerker een beetje uit z'n nek lult.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 14:49
Mediamarkt Groningen was zo aardig de doos te openen. Boven de 3 staat gewoon een hekje. Dus de doos komt niet overeen met wat er in de doos zit. Wellicht heeft iemand hier iets aan.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:36
Rendier2710 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:30:
Dus de doos komt niet overeen met wat er in de doos zit.
Voor zover ik me kan herinneren, hadden al mijn toetsenborden (vroeger ook Logitech) een enigszins generieke doos met soms info in vier/vijf talen en dan een sticker met specifieke info (layout, type switch of ten minste een modelnummer waar dat uit af te leiden is) of iets met vakjes die aangekruist/ingekleurd kunnen worden om aan te geven wat erin zit.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sowieso heeft de opdruk op de toetsen weinig waarde. Wissel je huidige toetsenbord eens om voor een azerty toetsenbord en ga gewoon typen zoals je ervoor deed. De tekens die je gewend bent verschijnen gewoon in beeld, niet wat er op de toetsen staat.

Dus al zou er £ op de 3 staan, zolang je de juiste indeling in je OS instelt, krijg je gewoon # te zien. Je moet de UK indeling kiezen om dat gedrag te krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hero of Time schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:59:
Sowieso heeft de opdruk op de toetsen weinig waarde. Wissel je huidige toetsenbord eens om voor een azerty toetsenbord en ga gewoon typen zoals je ervoor deed. De tekens die je gewend bent verschijnen gewoon in beeld, niet wat er op de toetsen staat.

Dus al zou er £ op de 3 staan, zolang je de juiste indeling in je OS instelt, krijg je gewoon # te zien. Je moet de UK indeling kiezen om dat gedrag te krijgen.
Klopt, zo deed ik het ook ooit eens met een laptop met wel UK indeling. Maar als je dan eens iets wil gebruiken dat je blind bijna nooit gebruikt wordt het wel lastig :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

franssie schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:03:
[...]

Klopt, zo deed ik het ook ooit eens met een laptop met wel UK indeling. Maar als je dan eens iets wil gebruiken dat je blind bijna nooit gebruikt wordt het wel lastig :P
Ik heb ook een UK laptop, maar eigenlijk nooit dat probleem gehad dat ik een teken moest hebben dat ik moest opzoeken. Hooguit een die via altgr te verkrijgen is, want die vind je niet zomaar op toetsenborden. Of ken jij er een waar bijvoorbeeld °, © of ™ standaard op gedrukt staat? :+

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1