Hallo,
Geen idee of dit de juiste topic is, maar heb werkelijk geen idee waar dit te plaatsen.
Maar omdat het om spam gaat en/of emails met gevaarlijke inhoud, plaats ik dit hier.
Mijn moeder van 77 jaar gebruikt vooral een Android tablet voor haar communicatie.
Dat wil zeggen WhatsApp, maar ook email (live.nl) via Microsoft met de daarbij behorende Outlook app.
Maar ze ontvangt echt werkelijk veel spam en gevaarlijke emails in haar Inbox.
Natuurlijk ook een hoop in de Junk (Spam) folder, maar dus ook vaak niet.
Is Microsoft echt zo slecht hierin en is hier wat aan te doen?
Eigenlijk zoek ik een oplossing hiervoor, want me ma klikt echt overal op.
Ze is gewoon te nieuwsgierig om te lezen wat er nu in staat.
Ook al heb ik al tig keer verteld dat ze dat juist niet moet doen, en daardoor meer spam krijgt.
Ik denk dat bij ouderen die vooral niet behendig zijn met dit soort dingen, hier de fout in gaan.
Ze weten het, maar beseffen het dan toch weer niet wat ze doen...
Iemand enig ervaring met bijvoorbeeld een extra AntiVirus programma op Android?
In de hoop dat die wellicht dan ook iets doet qua spam filtering, hoewel de ingang natuurlijk MS is.
Of wellicht een andere app gebruiken om email te lezen, maar moet wel live.nl account kunnen lezen.
Wellicht zou Gmail een optie zijn, maar ze wil wel haar MS email adres behouden.
Iemand enig idee wat te doen, of wellicht zo zelfde ervaring heeft/had?
Thanks,
Matthijs
Geen idee of dit de juiste topic is, maar heb werkelijk geen idee waar dit te plaatsen.
Maar omdat het om spam gaat en/of emails met gevaarlijke inhoud, plaats ik dit hier.
Mijn moeder van 77 jaar gebruikt vooral een Android tablet voor haar communicatie.
Dat wil zeggen WhatsApp, maar ook email (live.nl) via Microsoft met de daarbij behorende Outlook app.
Maar ze ontvangt echt werkelijk veel spam en gevaarlijke emails in haar Inbox.
Natuurlijk ook een hoop in de Junk (Spam) folder, maar dus ook vaak niet.
Is Microsoft echt zo slecht hierin en is hier wat aan te doen?
Eigenlijk zoek ik een oplossing hiervoor, want me ma klikt echt overal op.
Ze is gewoon te nieuwsgierig om te lezen wat er nu in staat.
Ook al heb ik al tig keer verteld dat ze dat juist niet moet doen, en daardoor meer spam krijgt.
Ik denk dat bij ouderen die vooral niet behendig zijn met dit soort dingen, hier de fout in gaan.
Ze weten het, maar beseffen het dan toch weer niet wat ze doen...
Iemand enig ervaring met bijvoorbeeld een extra AntiVirus programma op Android?
In de hoop dat die wellicht dan ook iets doet qua spam filtering, hoewel de ingang natuurlijk MS is.
Of wellicht een andere app gebruiken om email te lezen, maar moet wel live.nl account kunnen lezen.
Wellicht zou Gmail een optie zijn, maar ze wil wel haar MS email adres behouden.
Iemand enig idee wat te doen, of wellicht zo zelfde ervaring heeft/had?
Thanks,
Matthijs