Musical Fidelity m6si of Arcam sa30? welke speakers

Pagina: 1
Acties:

• nicksboson
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:09
Goedemiddag.

Ik zit al een tijd in een dubio. En audio/hifi zaken duwen me meestal in een hoek met spullen die zij willen verkopen.

Ik heb een woonkamer van 4 x 10 meter. Ik zit met mijn audio in het voorste gedeelte. Dus de afstand tussen de speakers en mij zijn zeg maar 3,5 meter. Laatst hoorde ik bij een dealer een prachtige combo van de Musical Fidelity m6si icm de Dynaaudio evoque 50 (al vond ik de bass net wat de dreunerig) dus misschien zijn de KEF r5 meta's beter. Maar deze speakers zijn te groot voor mij. Met Google Gemeni pro ben ik al een tijdje aan het brainstormen. En hij verwijst me naar de Arcam SA30 omdat deze Dirac heeft en genoeg wattage. En ik weet dat ik moet luisteren, maar het probleem is dat geen dealer alle combis kan laten horen. Ik hoop dat iemand mij hier kan adviseren wat slim is!

De Musical Fidelity voelt nu als mijn grail. Deze tikt alles boxjes (echter is de DAC wat karig) zelf de optie op MC phonon te luisteren. De Arcam lijkt me een slimme keuze, (omdat hij uit de verkoop is kan ik deze ergens voor relatief weinig op de kop tikken, de 35 is dan veel duurder) omdat deze Dirac heeft. Is de MF niet over the top? Gaan de bassen niet te veel knallen? Ik wil geen basstraps etc ophangen, het blijft een woonkamer.

Wat zeggen jullie? Waar moet ik technisch op letten voor ik überhaupt ga luisteren? Ik zoek iets wat een redelijk warm geluid heeft met een mooie gedetailleerde bas maar wel dat kietelende detail van de hoge tonen (ik hoorde die bij de Vela FS 408.2 (op de Vincent Advance a12 apex, maar die hadden wat minder bas).

Tegen de €2000,00 voor eer versterker is mijn sweetspot (dat komt door de huidige prijs van de MF6). Maar als meer echt veel beter is dan kan ik oprekken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik heb de Evoque 50’s.. en 20’s.. en de 25c.
Herken dreunerig niet, vond juist vergeleken met Dali de lage tonen gecontroleerd en strak. Maargoed, ruimte, smaak en versterker spelen ook een rol.

Bij ons hangt het geheel aan een Arcam AVR-390. Die kan het maximale vermogen niet leveren, al zit je dan qua volume wel op > 100dba geluidsdruk. Daar houdt het op en wordt de Arcam te warm. Nu gebruiken normale mensen hun audio apparatuur niet zo, dus is het geen probleem. Ze lusten dus zeker wat vermogen en zijn niet bi-wired. De SA-30 heeft met 130w per kanaal class G zeker goede papieren voor stereo gebruik en Arcam staat bekend om de musicaliteit van de DAC.

Maar toch, uiteindelijk kiezen je oren. Ik kon de mijne gewoon paar weken meenemen en heb ‘m toen gehouden. Wellicht kun je zelf ook proefspelen thuis?

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-01-2026 22:24 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Zet een willekeurige luidspreker in een willekeurige andere ruimte en hij klinkt anders.
Leg een tapijt in die ruimte en hang een paar gordijnen op en hij klinkt weer anders.
Zet de luidspreker op een tafeltje en hij klinkt weer anders.
Dus alleen al daarom kunnen wij helemaal niet beoordelen wat de beste luidsprekers voor jou zijn.
We weten verder niet hoe oud je bent (na je 17e ga je 'anders/minder' horen), naar welke muziek je altijd luistert en op welk volume.
Je kunt uiteindelijk alleen zelf de keuze maken, boxen die het geluid zo weergeven dat het jou het meeste aanspreekt zou je moeten aanschaffen en eigenlijk zou je helemaal niet naar verkooppraatjes moeten luisteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former