B&W 704 S3 combineren met Harman/Kardon receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:53
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Harman/Kardon BDS480 audioinstallatie (2.1 geluid, https://tweakers.net/pric...l#slide-in:specifications), waarvan (vermoedelijk) de front-luidsprekers het hebben begeven (ik moet de bekabeling en versterker nog uitsluiten). Ik denk dat te lang spelen op een te hoog volume de oorzaak is, misschien i.c.m. mijn muzieksmaak (?).

Nu draai ik veelal op wisselende volumes EDM met veel melodie (trance, dance, deephouse etc.) en ben ik op zoek naar andere luidsprekers. Een paar mooie vloerstaanders lijkt me wel wat. Ik heb mijn oog laten vallen op de Bowers & Wilkins 704 S3 set (https://www.bowerswilkins...color=GLOSS+BLACK#reviews), omdat ze in mijn portemonnee passen en ik ze qua uiterlijk echt gaaf vind.

Heb al wat reviews van de speakers gelezen, en ik zie er vanwege het compacte formaat de bass niet als bijzonder diep wordt ervaren. Ik zou dat op kunnen vangen door de actieve Harman subwoofer die ik reeds heb. Mijn woonkamer is ca. 5,5x5 meter, met daaraan een open keuken van 3x4 meter. De speakers zou ik op ca. 2m afstand van elkaar zetten, de bank staat er max. 3 meter vandaan.

Ik vraag me een beetje af of deze combi met de Harman receiver nog voor problemen kan zorgen. De Harman receiver wordt opgegeven voor 2x65W nominaal (bij 6 Ohm). Op termijn zal er vast een andere receiver/versterker komen, maar ik wil niet alles in 1x (nieuw) aanschaffen.

Afgelopen week ben ik bij een grotere hifi-keten geweest, en heb eens wat geluisterd (naar o.a. Dali, B&W). Maar om heel eerlijk te zijn, even in de winkel zeggen wat je het mooiste vind klinken vind ik best lastig. Ook omdat je nog met wat equalizer-settings kunt spelen. Daarnaast is de akoestiek in mijn eigen woonkamer bepalend, en dat kan ik maar op 1 manier ervaren. Ook vind ik de Dali's (bijvoorbeeld) niet echt mooie luidsprekers.

Iemand die mij van een beetje advies kan voorzien?

B.v.d.

Alle reacties

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Het staat je natuurlijk vrij om speakers te kopen omdat je ze gaaf vind maar of het ook goed zal klinken is de vraag ;) Ik heb geen ervaring met de genoemde B&W speakers maar ik weet wel dat ik andere B&W modellen als "schel" zou omschrijven. Een kwestie van luisteren wat dat betreft.

Ik heb ook geen eerstehands ervaring met de genoemde set maar ~1000 euro voor speakers, versterker, subwoofer en een blu-ray speler in-een, dat kan nooit echt veel soeps zijn en ik zou dus als je toch bezig bent wat breder kijken dan alleen de speakers vervangen. Ik denk bijvoorbeeld dat de subwoofer die erbij komt niet erg goed is.

Voor een ruimte van 5 bij 5 meter heb je denk ik ook niet perse vloerstaande speakers nodig, zeker als je het toch combineert met een subwoofer kan je dat gebruiken om dus wat geld te besparen.

Stel dat je zou gaan voor de actieve KEF's LS50 Wireless II uitvoering: Kef LS50 Wireless II Zwart dan heb je een speakerset met geïntegreerde bijpassende speakerset ineen. Hoef je alleen nog een subwoofer bij uit te zoeken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/